فرماندار شهرستان اسفراین خبر داد؛

رشد دو برابری ثبت نام زنان در شورا‌های اسلامی روستایی

مهدی کرامتی از رشد دو برابری حضور بانوان داوطلب عضویت در ششمین دوره شورا‌های اسلامی روستایی در شهرستان اسفراین در مقایسه با ادوار گذشته به خصوص دور پنجم (فعلی) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهدی کرامتی  فرماندار شهرستان اسفراین گفت : ۸.۵ درصد از مجموع داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها در این شهرستان را زنان تشکیل می‌دهند که این آمار نسبت به دروه پنجم انتخابات شورا‌های روستایی در این شهرستان ۲ برابر بیشتر شد.


بیشتر بخوانید 


او گفت : از ۹۶۰ داوطلب در ششمین دوره انتخابات شورای‌های روستا‌ها در شهرستان اسفراین ۸۷۹ نفر مرد و ۸۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند و این در حالیست که آمار زنان داوطلب در دوره پنجم که ۴۴ نفر بود.

کرامتی با اشاره به استقبال و مشارکت بالای زنان روستایی اسفراین برای کسب کرسی شورا‌های روستا‌های شهرستان گفت: براساس بررسی آمار ثبت نام داوطلبان زن روستایی برای انتخابات ششم شورا‌های اسلامی روستایی در اسفراین حدود سه درصد از میانگین آمار زنان در هفت شهرستان دیگر استان خراسان شمالی نیز بالاتر است.

فرماندار اسفراین افزود: برای این دوره از انتخابات شورا‌های اسلامی روستایی در شهرستان اسفراین ۲۹ نفر از بانوان در بخش بام و صفی آباد و ۵۲ نفر از بانوان در بخش مرکزی ثبت نام کردند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.