کرونا در ساوه و زرندیه رکورد زد

در ۴۸ ساعت گذشته در ساوه و زرندیه ۷ نفر فوت کردند.

دکتر کریمی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به فوت ۷ نفر در ۴۸ ساعت گذشته در ساوه و زرندیه گفت: رکورد بیماری هفتگی در ساوه چه در آمار مثبت‌ها و چه در آمار بستری‌ها و نیز رکورد بستری هفتگی در پیک سوم هم شکسته شد.

کریمی با بیان اینکه خیز چهارم کرونا در ساوه و زرندیه با شدت در حال تاخت و تاز است افزود: در پیک سوم اوج بستری ما ۱۲۰ نفر بود، اما در این پیک در هفته دوم فروردین به ۱۸۵ بستری رسید.

او با اشاره به اینکه در هفته دوم شروع پیک چهارم کرونا در ساوه و زرندیه، ویروس با شدت بالا و مهارنکردنی تاخت‌وتاز کرده است، اضافه کرد: آمار بیماران سرپایی در هفته دوم پیک چهارم از اوج پیک سوم نیز ۱۸ درصد بیشتر است و نسبت به هفته دوم پیک سوم ۴.۵ برابر افزایش داشته است.

او با انتقاد از شلوغی ادارات و ارگان‌ها در این شهرستان گفت: متاسفانه ازدحام مردم در ادارات، بانک‌ها و سازمان‌ها بالاست و با این رویه نمی‌توان زنجیره سرایت ویروس را قطع کرد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: اوج پیک به هفته‌ای ۹۰۴ نفر رسید، اما آمار سرپایی در هفته دوم پیک به ۱۱۷۱ بیمار در یک هفته رسیده است.

او ادامه داد: شاید اگر بگوئیم در هفته دوم پیک سوم تعداد بیمار ما ۳۰۲ نفر بود و الان در هفته دوم پیک چهارم به ۱۱۷۱ رسیده و در هفته دوم از اوج قله پیک سوم بالاتر رفته است عمق فاجعه بهتر درک شود.

کریمی تصریح کرد: در هفته دوم پیک سوم تعداد بستری هفتگی ما ۴۸ نفر بوده و الان به ۱۸۵ نفر در هفته رسیده است، این در حالی است که بالاترین آمار در بستری‌ها در پیک سوم به ۱۲۰ نفر رسیده بود.

او تاکید کرد: ساوه در شرایط فعلی نیازمند تیم واکنش سریع و بحران است این در حالیست که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بسیاری از امکان جدی گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.