رییس جمعیت هلال احمر اردستان:

۲۳ طرح داوطلبی در اردستان اجرا شد

رییس جمعیت هلال احمر اردستان گفت: ۲۳ طرح داوطلبی با ۴۵۹ بهره‌ور در سال ۱۳۹۹ در مناطق مختلف شهرستان اردستان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور خانی رییس جمعیت هلال احمر اردستان با بیان اینکه برای اجرای ۲۳ طرح داوطلبی در مجموع افزون بر ۲۶۷ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان هزینه شد، گفت: پنج فعالیت داوطلبی نیز با ۴۵ نفر بهره‌ور و اعتبار ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، سال گذشته در اردستان اجرا شده است.

او با اشاره به اجرای طرح حامیان سلامت و کرامت در اردستان اظهار کرد: در این راستا، ۲ طرح حامیان سلامت و حامیان کرامت با ۱۴ نفر بهره‌ور و اعتبار ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اجرا و ۲۳۰ بسته سبد غذایی در قالب طرح‌های فرشتگان رحمت، همای رحمت و رحمت فاطمی با ۴۵۰ نفر بهره‌ور به ارزش چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بین نیازمندان توزیع شد.

رییس جمعیت هلال احمر اردستان درباره تهیه دستگاه‌های کمک درمانی مورد نیاز بیماران گفت: خرید ۳۲ کپسول اکسیژن با مانومتر به ارزش ۹۶ میلیون تومان، ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز به ارزش ۴۵ میلیون تومان، ارایه کمک‌های بلاعوض، درمانی و دارویی با اعتبار ۳۴ میلیون تومان از دیگر اقدام‌های سال گذشته این جمعیت با کمک داوطلبان است.

راه اندازی پنج خانه هلال

خانی از تشکیل و راه‌اندازی پنج خانه هلال در شهر‌های اردستان، زواره، مهاباد و روستا‌های امیران و کهنگ با ۱۵۰ نفر عضو خبر داد و افزود: ۲۵۰ بسته اقلام بهداشتی شامل ماسک و مایع ضد عفونی برای بیماران خاص و افزون بر ۱۱ هزار ماسک از سوی داوطلبان و خانه‌های هلال دربین مردم توزیع شد.

او با اشاره به طرح‌های آموزشی جمعیت هلال احمر اردستان خاطر نشان کرد: طرح‌های آموزشی کرونا از سوی داوطلبان در قالب نذر سلامت به مدت ۱۰ شب در دهه اول ماه محرم، آمران سلامت به مدت ۱۵ روز و ناظران سلامت به مدت ۷۵ روز در شهرستان اجرا و در ورودی شهر‌ها ایستگاه سنجش سلامت به مدت ۲۰ روز برای غربالگری بیماری کرونا برپا شد.

اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا

رییس جمعیت هلال احمر اردستان با اشاره به برنامه‌های واحد جوانان این نهاد گفت: اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا برای ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان، اجرای طرح ملی دادرس برای پایه هشتم در ۱۴ مدرسه شهرستان، برگزاری پنج دوره اردوی آموزشی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه شناخت و مبارزه با مواد مخدر به مدت ۱۰ روز در مرکز امور جوانان و میزبانی برنامه‌های استانی سالروز ورود آزادگان و دهه آخر ماه صفر به صورت زنده از طریق اینستاگرام از اقدام‌های انجام شده این واحد در سال ۱۳۹۹ است.

خانی با بیان اینکه در مجموع ۹۸۶ نفر در دوره‌های تفریحی و آموزشی این جمعیت در سال گذشته شرکت کردند، افزود: ۱۴ دوره آموزش امداد و کمک‌های اولیه برای ۲۲۳ نفر، چهار دوره آموزش آمادگی در برابر خطر‌ها برای ۴۸ نفر، ۱۸ دوره آموزش همگانی برای ۳۳۰ نفر، ۹ دوره آموزش آگاه‌سازی برای ۱۸۵ نفر و ۱۰ دوره آموزش غیر حضوری برای ۲۰۰ نفر برگزار شده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفرجمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.