طراحی و بومی سازی مدل‌های مهارت آموزی

طراحی و بومی سازی مدل‌های مهارت آموزی هدفمند معطوف به اشتغال و نوآوری در ارائه طرح‌های جدید مهارت آموزی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: اجرای روش‌های نوین مهارت آموزی تعاملی مبتنی بر ریز محتوا ها، مدل جدید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محصول محور، مطالعه ظرفیت‌های مهارت آموزی و اشتغال در حوزه مشاغل پایه از جمله نو آوری‌ها و خلاقیت برای تغییر در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای دربخش خصوصی پیاده سازی تا زمینه خروج از مدل آموزش‌های دارالفنونی به سبک سنتی مهارت‌آموزی فراهم شود.

او بیان داشت: ارتقای کیفیت آموزش مهارتی، تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و اخلاق حرفه‌ای، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیاز‌های بازار کار، افزایش نقش آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی در توسعه اقتصادی باید در اولویت موسسات کارآموزی آزاد باشد.

سواعدی تصریح کرد: آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیاز‌های بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی و توأم کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی جهت استفاده از ظرفیت آن‌ها را بدنبال خواهد داشت.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان ادامه داد: به‌کارگیری ظرفیت‌های مشترک ذینفعان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای الگوی جدیدی برای هم افزایی، جذب و ایجاد فرصت‌های جدید مهارت آموزی و تربیت نیروی کارآمد برای ورود به بازار کار است و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به عنوان جهادگران اصلی مهارت وظیفه سنگین انتقال مهارت به جوانان جهت تربیت نیروی متخصص و کارآفرینی را بر عهده دارند.

این مقام مسئول گفت: این آمادگی وجود دارد در سال ۱۴۰۰ که بعنوان بهار بخش خصوصی آموزش فنی حرفه‌ای است در شیفت دوم مراکز بخش دولتی با اولویت در اختیار بخش آموزشگاه‌های آزاد در قالب ماده ۶۱ قرار گیرد و حرف‌های آموزشی را به مجموعه آموزش‌های بخش خصوصی افزایش داد.

سواعدی اظهار داشت: آموزشگاه‌ها علاوه بر آموزش‌های سخت افزاری نیاز به ارائه آموزش‌های نرم افزاری از قبیل اخلاق حرفه‌ای کارآفرینی و... برای اقتصادی کردن آموزش بیش از گذشته احساس می‌شود و آموزش محصول محور کارآفرینی مهارت بنیان برگزاری رویداد‌های استارتاپی برای تولید محصول و اقتصادی کردن مهارت باید در برنامه اولویت‌دار قرار گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.