بازداشت کنسولگر اوکراین در سن پترزبورگ روسیه

سازمان امنیت فدرال روسیه از دستگیری کنسولگر اوکراین در سن پترزبورگ حین دریافت اطلاعات محرمانه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس امنیت فدرال روسیه کنسولگر اوکراین در سن‌پترزبورگ را به دلیل دریافت اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه از پایگاه‌های اطلاعاتی این کشور، بازداشت کرد.

دفتر مطبوعاتی سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد: الکساندر سوسونیوک، در حال دریافت اطلاعات محرمانه از پایگاه داده‌های سازمان‌های اجرای قانون و سرویس امنیت فدرال این کشور دستگیر شد.

سازمان امنیتی فدرال روسیه تأکید کرد: این کار خلاف فعالیت کارمند دیپلماتیک است و اقدامی خصمانه نسبت به روسیه از سوی اوکراین به شمار می آید. 

دفتر مطبوعاتی این سازمان عنوان کرد: روسیه اقدامات مطابق با قوانین بین المللی را برای دیپلمات دستگیر شده اوکراینی اعمال خواهد کرد.

این در حالی است که بحران روسیه و اوکراین که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده، و اخیرا با روی کار آمدن بایدن و در پی کشته شدن چهار سرباز اوکراینی در منطقه دونباس و تلاش جدایی طلبان روس تبار شرق اوکراین برای پیوستن به روسیه افزایش یافته است.

نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت ۱۵:۳۰ امروز به وقت ایران در وین برگزار می‌شود. ریاست هیئت ایرانی را در این جلسه سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمانف بر عهده خواهد داشت و ریاست جلسه نیز بر عهده انریکه مورا، معاون دبیر کل سرویس خدمات خارجی اتحادیه اروپا، خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار