مردم همچنان به حضور در آرامستان‌ ها اصرار دارند

شهردار یاسوج گفت: تجمع در آرامستان‌ های بویراحمد صدای ناقوص مرگ را درآورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، نستهن مقدم شهردار یاسوج با ابراز گلایه از حضور تعداد زیادی از مردم برای شرکت در مراسم تدفین، گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد بر اساس فرهنگ عشیره‌ ای خود با نادیده گرفتن وضعیت خطرناک کرونایی برای مراسم عزا و حضور در مراسم تدفین درگذشتگان خود سنگ تمام گذاشته و تمام ایل و قبیله در مراسم خاکسپاری حضور دارند.

مقدم با ابراز گلایه به مقاومت برخی افراد برای حضور در آرامستان‌ ها و شرکت در مراسم‌ های ختم و عزا افزود: باید برنامه‌ ریزی مناسبی برای تحویل میت انجام و جسد در ساعت خاص تحویل خانواده متوفیٰ و ساعتی خاص برای تشییع نیز مشخص شود.

او بیان کرد: یکی از مهم‌ ترین وظایف شهرداری یاسوج در زمینه مبارزه با کرونا نظارت بر آرامستان‌ ها و فعالیت پارک‌ ها و باغ‌ های تحت نظارت این سازمان بوده‌ است.

مقدم به قانون شکنی برخی از باغ‌ داران اشاره و افزود: شهرداری برای جلوگیری از فعالیت باغ‌ها مسیر ها را مسدود می کند، اما متأسفانه برخی مالکان با استفاده از دستگاه‌ های سنگین نظیر لودر مسیر را بازگشایی می‌کنند.

او با اشاره به فعالیت دستفروشان در شهر یاسوج هم گفت: با تلاش شهرداری، دستفروشان گیاهان کوهی و دارویی قاچاق که باعث ابجاد تجمع در برخی از نقاط شده بودند، جمع‌آوری شده اما اصنافی که دارای محدودیت فعالیت هستند با بسته شدن کسب و‌ کار خود، محصولات خود در جلوی مغازه‌ ها عرضه می کنند.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.