صادرات بیش از یک میلیون دلاری صنایع دستی زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: ارزش صادرات صنایع دستی زنجان در سال گذشته یک میلیون و ۳۳۰ هزار دلار برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: در سال گذشته صادرات یک‌میلیون و ۳۳۰ هزار دلاری صنایع‌دستی زنجان به‌ صورت چمدانی و رسمی انجام شد.

او افزود: محصولات صنایع‌دستی زنجان ظرفیت بسیار خوبی را برای ایجاد درآمد، اشتغال و توسعه این استان فراهم می­ کنند.

ارجمند بابیان اینکه زنجان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنایع فلزی کشور در تولید، نقش برجسته‌ای دارد و هنرمندان صنایع‌دستی نیز در خط مقدم تولید قرار دارند، ادامه داد: صنایع‌دستی این استان از جمله ملیله­ کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌دوزی، مصنوعات چرمی و غیره، این استان را در جهان بلندآوازه کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: صنایع‌دستی زنجان چاقو و گیوه بیشتر به عراق، زیورآلات سنتی به کشور‌های جنوب خلیج‌فارس و چرم به کشور ترکیه و ملیله نیز به برخی از کشور‌های اروپایی صادر می‌شود که در این میان بیشترین صادرات به کشور عراق است.

ارجمند ادامه داد: صادرات صنایع ­دستی موضوعی پراهمیت در کسب درآمد و رونق اقتصادی این استان به‌حساب می­ آید.

او افزود: بیش از ۵۵ رشته صنایع‌دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آن‌ها یکی از رشته‌های شاخص استان زنجان رشته ملیله­ کاری است که سال ۱۳۹۸ شورای جهانی صنایع ­دستی، زنجان را به‌عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.