بسته حوادث؛

کشف سه تن و ۵۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در شهرستان‌های کرمانشاه/۱۰ روز توقیف رد انتظار خودرو‌های سرعت غیرمجاز

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف سه تن و ۵۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در شهرستان‌های گیلانغرب و روانسر به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جمال سلمانی جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : ماموران پاسگاه «حیدریه» گیلانغرب حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و جهت بررسی‌های بیشتر آن را متوقف کردند.

او گفت : در بررسی‌های انجام شده ۹۵۰ قطعه مرغ زنده به وزن ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم و به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد.

 سلمانی افزود: در این راستا راننده کامیون دستگیر و برای صدور حکم لازم تحویل مراجع قضایی شد.

جانشین فرمانده انتظامی کرمانشاه افزود: ماموران یگان امداد روانسر نیز حین گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۱۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۳۰۰ میلیون ریال می‌رسید کشف شد.

 سلمانی از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی به دستگاه قضایی جهت صدور حکم لازم خبر داد .

خودرو‌های با سرعت غیرمجاز ۱۰ روز متوقف می‌شوند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: خودرو‌های با سرعت غیرمجاز در جاده‌های این استان به مدت ۱۰ روز در پارکینگ متوقف می‌شوند.

محمد حیدری افزود: این اقدام با هدف ارتقا امنیت ترافیکی شهروندان در جاده‌های استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به مراحل ترخیص این خودروها، افزود: طی کردن دوره بازآموزی مقررات رانندگی، سپردن تعهد مبنی بر عدم تکرار این تخلف، ثبت تخلف در سوابق گواهینامه رانندگی و ارائه مدارک مورد نیاز به ستاد‌های ترخیص از جمله اقدامات مورد نیاز برای ترخیص خودرو‌های مذکور است.

حیدری با تاکید بر اینکه هرچه سرعت بیشتر باشد، شدت تصادف افزایش می‌یابد، افزود: رانندگان با کاهش سرعت، ایمنی سفر خود را تضمین کنند.

تردد خودرو‌های با پلاک غیربومی نیازمند ارائه مجوز است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: خودرو‌های با پلاک غیربومی برای تردد در کرمانشاه نیازمند ارائه مجوز هستند.

فضل الله شیری گفت: با توجه به قرمز بودن شرایط کرونا در اکثر شهر‌های استان کرمانشاه محدودیت‌های فعالیت اصناف و تردد‌های شهری با تصمیم ستاد ملی کرونا اعمال شده است.

او افزود: هم اکنون ورود پلاک‌های غیر بومی به شهر‌های قرمز و نارنجی و خروج پلاک‌های بومی از شهر‌های دارای وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی ممنوع بوده و برای متخلفان جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه ادامه داد: هر چه فعالیت اصناف کاهش پیدا کند به صورت ویژه شاهد کاهش تردد‌های درون شهری و برون شهری در استان کرمانشاه خواهیم بود و زمان پایان محدودیت‌ها به ستاد ملی و استانی کرونا بستگی دارد.

شیری با اشاره به اعمال محدودیت تردد شبانه همزمان با سایر نقاط کشور افزود: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد همزمان با سراسر کشور اعمال می‌شود و تنها کادر درمان و افرادی که مجوز تردد دارند می‌توانند در خیابان‌ها تردد کنند و متخلفان با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی موجه خواهند شد.

او گفت: بخش‌های تابع شهرستان‌ها دارای پلاک بومی هستند و مشکلی برای تردد در جاده‌ها ندارند، اما افرادی که ساکن کرمانشاه هستند، اما پلاک غیربومی دارند باید مدرکی مبنی بر سکونت در کرمانشاه به مأموران راهور ارائه دهند.

شیری ادامه داد: همچنین مدیران ادارات و کارفرمایان کارخانه‌جات و کارگاه‌های تولیدی باید لیستی از کارمندان خود را که از سایر شهر‌ها به محل کار مراجعه می‌کنند به فرمانداری برای اخذ مجوز تردد افراد ارسال کنند تا جریمه‌ای برای آنان اعمال نشود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار