خاطره بازی با سریال‌های ماه رمضان/۴

«پشت کنکوری ها»، سریالی با حال و هوای متفاوت +فیلم

سریال «پشت کنکوری ها» به کارگردانی پریسا بخت آور از سریال‌های خاطره انگیز تلویزیون است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،بیش از دو دهه از آغاز ساخت و پخش مجموعه‌های مناسبتی ماه رمضان در تلویزیون می‌گذرد. پخش سریال‌های ماه رمضان که البته هنوز به عنوان مجموعه‌های مناسبتی این ماه مطرح نشده بودند، به طور جسته گریخته اوائل دهه هفتاد از شبکه‌های یک و دو آغاز شد. شروع پخش این سریال‌ها همزمان با ایام نوروز در آن سال‌ها بود و به همین دلیل نمی‌توان به طور قطع گفت که هدف سازندگان مجموعه‌های تلویزیونی که آن زمان به روی آنتن رفتند فقط ماه رمضان بوده و در واقع مناسبتی دو جانبه، هم نوروز و هم ماه مبارک رمضان دلیل پخش سریال‌هایی بود که خسرو ملکان و حسن فتحی کارگردانی‌شان کردند.

روند پخش مجموعه‌های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان از سال ۷۰ آغاز شد و به جز دو سال ۷۵ و ۷۷ که هیچ کدام از شبکه‌ها تدارکی برای پخش سریال ویژه این ماه ندیده بودند تا اوایل دهه هشتاد ادامه پیدا کرد و در سال‌های میانی دهه هشتاد به اوج نیز رسید.

از جمله سریال‌های شاخصی که در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد پخش شدند می‌توان به «گمگشته» به کارگردانی رامبد جوان، «یادداشت‌های کودکی» ساخته پریسا بخت‌آور و «چراغ‌های خاموش» کاظم بلوچی اشاره کرد که موفق به جذب مخاطبان بیشتری شدند. همچنین در سال‌های میانی دهه هشتاد بود که موج ساخت سریال‌های ماورایی نیز به راه افتاد و چند کارگردان از جمله، سیروس مقدم، علیرضا افخمی، حسین سهیلی‌زاده و محمدحسین لطیفی ... به سراغ ساخت آثاری با این مضمون رفتند که به زعم خیلی‌ها مناسبت و مطابقت بیشتری با حال و هوای ماه مبارک رمضان و لحظات معنوی و عرفانی آن داشت و البته به مذاق خیلی‌های دیگر هم به دلیل فانتزی تخیلی بودن قصه‌شان خوش نیامد. «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا افخمی را می‌توان اولین سریال با موضوع ماورایی دانست که راه را برای ساخت مجموعه‌هایی دیگر با این حال و هوا در این ایام و سال‌های بعد هموار کرد.

«پشت کنکوری ها»، سریالی با حال و هوای متفاوت +فیلم

در این گزارش قصد داریم خاطرات خوش این سریال ها را یاداوری کنیم و امروز سراغ سریال «پشت کنکوری ها» به کارگردانی پریسا بخت آور  رفتیم.

این سریال  تولید سال ۱۳۸۱ است.در خلاصه داستان این سریال آمده است: "سیاوش" عاشق و دل‌باخته دختری به نام مریم می‌شود و به خواستگاری او می‌رود، اما دختر برای ازدواج با او شرطی می‌گذارد و آن استخدام در یک اداره یا قبولی در کانکور است. بر این اساس سیاوش به مریم وعده می‌سپارد به هر طریق ممکن در کانکور قبول شود و...

رضا داوودنژاد، برزو ارجمند، رامین ناصرنصیر، علی صادقی، محمدرضا رضایی، سیروس گرجستانی، محسن قاضی‌مرادی، رضا بنفشه‌خواه و مریم امیرجلالی از بازیگران سریال «پشت کنکوری‌ها» هستند.

از نکات جالب این سریال، نقش آفرینی «محمدرضا رضایی» بازیگر نقش «حامد» است که بعد از این سریال در هیچ سریال یا فلمی ظاهر نشد.

تیتراژ سریال پشت کنکوری‌ها با آهنگ سازی «حمیدرضا صدری»، ازجمله تیتراژ‌های ماندگار سریال‌های مناسبتی ماه رمضان است. در ادامه می‌توانید بخش‌هایی از این سریال جذاب تلویزیونی را مشاهده کنید.

در ادامه می توانید بخش هایی از این سریال را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار