معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

همکاری همگان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ضروریست

مرعشی گفت: مردم استان تا پای کار نیایند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند کار را از پیش نخواهیم برد زیرا موضوع شیوع کرونا بسیار جدی و مقابله با آن همکاری همگان را می‌طلبد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: ما وضعیت مناسبی در سیستان و بلوچستان نسبت به سطح کشور داشتیم و هم‌اینک نیز شرایط ما پیچیده نیست ولی دارد به سوی پیچیده شدن می‌رود.

او افزود: وضعیت سیستان و بلوچستان آمار مراجعان بالاتر رفته همانطور آمار فوتمان ظرف یکی ۲ هفته آینده نیز افزایش خواهد داشت و این موضوع نگران‌کننده است مردم نیز مطلع هستند منتها ما دست نیاز به سوی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دراز می‌کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده این استان جزو پایین‌ترین شاخص‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی را توسط مردم و دستگاه‌ها دارد که این جای نگرانی است ما در دستگاه‌های اداری شروع به برخورد با متخلفان کردیم و آن را در برنامه کار گذاشتیم و امروز در این نشست چندین متخلف معرفی و به سمت تذکر خواهیم رفت.

او  تصریح کرد: تشکر می‌کنیم از آن‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و آنان که این موضوع را رعایت نمی‌کنند در حق افراد دیگر اجحاف دارند این بخش قضیه را جدی بگیرید و رعایت کنید زیرا کادر درمان بسیار خسته شده‌اند.

مرعشی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با وجود تمام کمبودها با تلاش‌هایی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر انجام شد بیمارستان‌ها آمادگی پذیرش را دارند و شاید در ۲ هفته آینده برای پذیرش مشکل وجود نداشته باشد ولی به هر حال کادر درمان بسیار خسته و عدم رعایت پروتکل‌ها سرعت قضیه را بالاتر خواهد برد که خواهش می‌کنیم از مردم این پروتکل‌ها را رعایت کنند و قطعاً ما برخوردهای لازم را با دستگاه‌های متخلف انجام خواهیم داد.

او گفت: در اصناف رعایت پروتکل‌ها انجام نشده و تذکرات لازم در این زمینه باید داده شود در این راستا گروه‌هایی را تشکیل دادیم تا بررسی و به سمت برخوردهای لازم بروند و تاکنون هم بسیاری از مغازه‌ها در استان پلمب شده هر چند نمی‌خواهیم این اتفاق بیافتد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: موضوعات مهمی که وجود دارد مسائل فرهنگی است و این موضوع فرهنگی و تغییر سبک زندگی باید توسط کمیته اطلاع‌رسانی در دستور کار قرارگیرد و تجربیات مرکزنشینان و سایر کشورها استفاده و روی این مسائل کار کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار