مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان:

۱۰۵ استاندارد جدید آموزشی در فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان تدوین شد

اولیائی گفت: ۱۰۵ استاندارد جدید آموزش شغلی و شایستگی در این اداره کل برای ارائه به مشاغل جدید با جامعه هدف تدوین شده است.

خداداد اولیائی  تدوین استاندارد‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: برای تحقق خط مشی‌ها و سیاست‌های سند راهبردی مهارت و فناوری و توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی، ظرفیت سازی و توانمند سازی نیروی انسانی بر اساس مشاغل مورد نیاز استان انجام شده است.

او گفت: این استاندارد‌ها در حوزه شیلات و صنایع دستی با هدف شناسایی مشاغل برای شاغلان ماهی‌گیری در آب‌های ساحلی و عمیق کشور و اشتغالزایی در حوزه شیلات، توازن نیروی کارماهر در صنعت شیلات، استفاده از ظرفیت‌های آبی منطقه جهت اشتغالزایی و رفع بیکاری و شناسایی مشاغل فعلی و آینده حرفه مورد نیاز در بازار کار تدوین شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: از ۱۰۵ استاندارد تدوین شده ۱۰۴ استاندارد در بخش شیلات و یک استاندارد در حوزه صنایع دستی است.

او بیان کرد: ۴۲ استاندارد در حوزه ماهی‌گیری و آب‌های ساحلی، ۴۲ استاندارد در حوزه ماهی‌گیری آب‌های عمیق، ۲۰ استاندارد در حوزه کارگران ساده ماهی و یک استاندارد در حرفه سوزن دوزی پرکار است.

اولیائی گفت: این اداره کل برای توجه به نیاز بازار کار این استان از طریق نیاز سنجی‌های انجام شده اقدام به تدوین استاندارد‌های شایستگی شغل می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار