بسته اخبار حوادث ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰؛

مراقب سرقت اطلاعات گوشی خود توسط تعمیرکاران غیرمجاز باشید!/ دستگیری جاعل چک پول های تقلبی در سیب و سوران "

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مراقب سرقت اطلاعات گوشی خود توسط تعمیرکاران غیرمجاز باشید!

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در خصوص سرقت اطلاعات شخصی و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی کاربران توسط تعمیرکاران غیرمجاز تلفن همراه به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ "حسن کیخا"رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: با توجه به اینکه کاربران تلفن‌های هوشمند در خصوص سوء استفاده‌های که می‌توان از اطلاعات موجود در گوشی‌های آن‌ها داشته باشند، اطلاعات کافی ندارند، تلفن‌های خود را بدون رعایت ملاحظات حفاطتی در اختیار تعمیرکاران غیرمجاز قرار داده و موجبات ارتکاب جرائم علیه خود را فراهم می‌کنند.

او افزود: شهروندان باید قبل از تحویل تلفن همراه خود به تعمیرکاران، از مجاز بودن تعمیرگاه اطمینان حاصل کنند و از قرار دادن گوشی خود به افراد غیرمجاز خودداری نمایند و برای در امان ماندن از سرقت اطلاعات شخصی خود بهتر است قبل از تحویل دادن گوشی به تعمیرکاران، کلیه اطلاعات خانوادگی و خصوصی را از حافظه داخلی تلفن همراهشان پاک کنند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، لذا کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

توقیف ۳۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بونکر حمل گاز

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از توقیف ۳۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه بونکر حمل گاز خبر داد.

سرهنگ" ابراهیم کوچکزائی اظهار داشت: در راستای برخورد با متخلفان اقتصادی و همچنین جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان سوخت و فراورده‌های نفتی، مأموران انتظامی شهرستان خاش در حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو سنگین که مخصوص حمل گاز مایع بود، مشکوک شدند.

او  افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و در این راستا مأموران انتظامی کامیون بونکرگاز را متوقف و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش عنوان داشت: مأموران که انتظار کشف گاز مایع را داشتند در بازرسی از این خودرو ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان شناسایی یک فرد متخلف و معرفی وی به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: پلیس با افرادی که تحت هر عنوانی منابع و منافع ملی را به صورت غیر قانونی برای کسب منفعت‌های خود به تاراج ببرند برخورد قانونی با آنان خواهد داشت.

دستگیری ۱۰ سارق حرفه‌ای در "دلگان"

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ۱۰ سارق حرفه‌ای با ۱۲ فقره سرقت در شهرستان دلگان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ"غلامرضا نورا" فرمانده انتظامی شهرستان دلگان  اظهار داشت: پلیس پیشگیری شهرستان دلگان با همکاری کلانتری مرکزی، پاسگاه‌های تابعه و پلیس‌های تخصصی در اجرای طرح مبازه با سرقت‌های خرد، ۱۰ نفر از عاملان سرقت را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او  افزود: در این راستا ماموران انتظامی شهرستان با هماهنگی‌های قضائی طی چند عملیات ضربتی این سارقان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان تصریح کرد: در این رابطه و در بازرسی از مخفیگاه‌های سارقان ضمن کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، بیش از ۶۰۰ میلیون ریال انواع اموال مسروقه دیگر نیز کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان و در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۲ فقره سرقت، شامل ۳ فقره سرقت منزل، یک فقره سرقت احشام، ۲ فقره سرقت موتورسیکلت، ۲ فقره سرقت سیم برق و ۴ فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ نورا با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با سرقت‌های خرد برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

او از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فعالیت سارقان با تماس ۱۱۰ در اخیار پلیس قرار دهند.

دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت با ۱۰ فقره سرقت درایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر، از دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت با ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان ایرانشهر، هنگام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به راکب یک دستگاه موتورسیکلت که با مشاهده خودروی پلیس، قصد فرار از محل را داشت، مشکوک و با رعایت حقوق شهروندی در عکس العملی سریع او را دستگیر کردند.

او  افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه، متوجه دست کاری پلاک موتورسیکلت شده و به منظور بررسی‌های تخصصی، موتورسیکلت را به همراه متهم به کلانتری منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در ادامه گفت: در بررسی‌های تخصصی پلیس مشخص شد متهم، موتورسیکلت فوق را حدود یک ساعت قبل، در یکی از خیابان‌های ایرانشهر سرقت کرده است.

سرهنگ کیخا تصریح کرد: متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۱۰ فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارق خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان پدیده سرقت را ناشی از علل و عوامل متعددی از جمله عدم تجهیز وسائط نقلیه به ملزومات هشدار ایمنی و یا پارک خودرو و موتورسیکلت در نقاط تاریک و کم تردد دانست و از شهروندان خواست با رعایت هشدار‌های پلیسی از بروز هر گونه سرقت پیشگیری و وقوع جرائم مشابه را برای بررسی، کشف و دستگیری سارقان سریعا به سامانه پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انهدام باند ۴ نفره سارقان با ۱۱ فقره سرقت در "خاش"

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از شناسایی و دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای و اعتراف آن‌ها به ۱۱ فقره انواع سرقت درآن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزائی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل، خودرو و اماکن دولتی در سطح شهرستان خاش، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در این رابطه ماموران کلانتری ۱۱ با انجام تحقیقات میدانی ومراقبت سارقان سابقه دار و گشت‌های هدفمند در محل‌های وقوع سرقت، اعضای یک باند ۴ نفره سرقت را شناسایی و طی چند عملیات ضربتی آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش ادامه داد: متهمان در تحقیقات تخصصی به عمل آمده به ۱۱ فقره سرقت، شامل: ۵ فقره سرقت منزل، ۲ فقره سرقت خودرو، ۳ فقره سرقت کابل برق و یک فقره سرقت اماکن دولتی در سطح شهرستان خاش اعتراف کردند.

سرهنگ کوچکزائی در پایان با اشاره به کشف ۲ دستگاه خودروی سواری مسروقه و بیش از یک میلیارد ریال انواع اموال مسروقه دیگر در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان، به شهروندان توصیه کرد هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و ضمن تجهیز منازل خود به سیستم‌های ضد سرقت و دوربین‌های مداربسته از نگهداری وجوه نقد و زیور آلات مازاد بر نیاز داخل منزل خودداری و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

دستگیری جاعل چک پول‌های تقلبی در "سیب و سوران "

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران از دستگیری جاعل حرفه‌ای چک پول‌های تقلبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسین نوری فرید اظهار داشت: در پی شکایت یکی از دامداران شهرستان سیب وسوران از فردی ناشناس، که با اسکناس‌های جعلی اقدام به خرید تعدادی دام از وی کرده بود، موضوع شناسایی و دستگیری این فرد به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات گسترده پلیسی و تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی متهم شده و با هماهنگی قضایی او را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه داخل مخفیگاهش دستگیرکردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد ۱۴۰ قطعه چک پول ۵۰۰ هزار ریالی تقلبی قبل از توزیع در بازار بهمراه تعدادی وسایل و ادوات مخصوص جعل اسکناس کشف شد.

سرهنگ نوری فرید خاطر نشان کرد: متهم ۳۷ ساله پس از اعتراف به فعالیت مجرمانه خود با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت در نیکشهر

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان نیکشهر سارق حرفه‌ای موتورسیکلت با ۶ فقره سرقت دستگیر شد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی فرمانده انتظامی شهرستان نیشکهر اظهار داشت: در تاریخ بیست و دوم فروردین ماه سال جاری در پی سرقت یک دستگاه موتورسیکلت از داخل حیاط منزل یکی از شهروندان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی "اسپکه" نیکشهر قرار گرفت.

او افزود: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی و تحقیقات گسترده میدانی در سطح منطقه وقوع جرم، موفق به شناسایی یک نفر در این زمینه شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با تلاش و پیگیری‌های شبانه روزی محل اختفاء سارق در یکی از روستا‌های حومه بخش "لاشار" شهرستان نیکشهر توسط ماموران شناسایی و متهم پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک اقدام ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ" محمود رضا صادقی " تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پاسگاه انتظامی " اسپکه " در بازجویی‌های مقدماتی صورت گرفته به ۶ فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان نیکشهر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشکهر با اشاره به کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در بازرسی از مخفیگاه سارق خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار