شبکه فرسوده توزیع آب آزادشهر نیازمند اصلاح است

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور از ضرورت اصلاح هدر رفت آب در شبکه توزیع آزادشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حمیدرضا جانباز مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در بازدید از طرح تصفیه خانه مدرن فاضلاب آزادشهر گفت: این تصفیه خانه یکی از مدرترین تصفیه خانه‌های کشور  است که قابلیت حذف ازت و فسفر را دارد.

او گفت: کار سازه این تصفیه خانه به اتمام رسیده و بخشی از تجهیزات  آن  وارد کشور شده و ظرف دو تا سه ماه آینده این طرح به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با اشاره به طرح آب شرب رامیان و آزادشهر گفت: درصدد هستیم در برنامه‌ای بلند مدت آب شرب مورد نیاز مردم این دو شهرستان را از آب‌های سطحی و همچنین انتقال آب سد نرماب و چلچای تامین کنیم.

جانباز یادآور شد: در برش کوتاه مدت نیز تصمیم گرفته شد تا خطوط انتقال چاه‌هایی که از گذشته حفاری شده را تکمیل کنیم.

او گفت: در شبکه توزیع آب آزادشهر با مشکل فرسودگی خطوط رو به رو هستیم و تصمیماتی در خصوص آن گرفته شده تا بخشی از شبکه را که میزان هدر رفت آن بالا است اصلاح کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور بیان کرد: با گسترش شهر، افزایش ظرفیت ذخیره سازی و جابه جایی مخازن در دستور کار قرار گرفته است.

جانباز یادآور شد: متاسفانه گسترش شهر به سمت ارتفاعات پیش می‌رود و در بخشی از مناطق مردم دچار کمبود فشار می‌شوند که در این خصوص تصمیم گیری شده تا تمهیدات لازم برای واگذاری زمین به آبفا صورت گیرد.

او در زمینه تکمیل خط انتقال پروژه طرح مجتمع آبرسانی آزادشهر و رامیان گفت: هزینه مورد نیاز این طرح را تامین می‌کنیم تا آب قبل از تابستان به شهر منتقل شود.

غلامعلی کوهساری نماینده آزادشهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در برش کوتاه مدت در تلاش هستیم که آب شرب مورد نیاز مردم را در اسرع وقت با توجه به امکانات ممکن برآورده کنیم.

کوهساری یادآور شد: احداث مخزن و بررسی مشکلات در رامیان، دلند و خان ببین و نگین شهر نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

او تاکید کرد:  برخی از روستا‌ها نمی‌توانند از منابع ملی استفاده کنند که درصدد هستیم شرایط بهره مندی آن‌ها از منابع ملی برقرار شود.

کوهساری یادآور شد: مجتمع قلعه میران و مجتمع کوهستانی جزو طرح اعتبار منابع ملی نیستند، اما در تلاش هستیم بتوانیم برای این پروژه‌ها  اعتبارات ملی جذب کنیم.

انتهای پیام/ف/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.