کتاب زندگینامه استاد دانشگاه یزد از سوی دانشگاه داکا منتشر شد

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد از انتشار کتاب زندگینامه علمی و فرهنگی کاظم کهدویی از سوی دانشگاه داکا بنگلادش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید دشتی زاد رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد گفت: محمد ابوالکلام سرکار استاد و رئیس سابق گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا در کشور بنگلادش کتاب ارجنامه‌ای با عنوان"همای ادب فارسی" به پاس خدمات ارزنده علمی و فرهنگی، کاظم کهدویی، استاد دانشکده ادبیات و زبان فارسی دانشگاه یزد در این کشور گردآوری و تدوین کرد.

او افزود: این کتاب از سوی انتشارات ایتیبریتوپروکاشن کشور بنگلادش به چاپ رسید.

دشتی زاد، با اشاره به اینکه گروه فارسی در دانشگاه داکا در کشور بنگلادش از سال ۱۹۲۱ میلادی همزمان با تأسیس این دانشگاه آغاز به کار کرده، گفت: تاکنون ده استاد از کشور ایران آموزش حدود ۵۰۰ نفر دانشجو را از مقطع لیسانس تا دکتری در این دانشگاه برعهده داشته‌اند.
دشتی زاد ادامه داد: یکی از این اساتید، محمدکاظم کهدویی از دانشگاه یزد است که در هر دوره حضور در کشور بنگلادش سرمنشأ خدمات علمی و فرهنگی زیادی برای استادان و دانشجویان بنگالی در گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا بوده است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد اظهار کرد: کتاب نوشته شده با عنوان " همای ادب فارسی" نگاهی مختصر به زندگی و فعالیت‌های ادبی و فرهنگی استاد کهدویی در کشور‌های ایران، افغانستان، چین و به ویژه در دانشگاه‌های بنگلادش دارد و همچنین دربردارنده پیام‌های استادان، فرهیختگان و نمایندگان فرهنگی و سیاسی از کشور‌های یاد شده درباره این استاد است.

دشتی زاد هدف از نوشتن این کتاب را قدردانی و تجلیل از خادمانی همچون کاظم کهدویی دانست که بی ادعا در این رشته خدمت کرده و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.