طلاب و روحانیون یارِ کرونایی‌ها و همراه کادر درمان دزفول

عضو گروه جهادی شهدای مدافع حرم دزفول از همکاری طلاب و روحانیون بومی و غیربومی با کادر پزشکی و درمان بیمارستان بزرگ این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام نمازی عضو گروه جهادی شهدای مدافع حرم و قرارگاه سلامت قمر بنی هاشم (ع) دزفول در تشریح اقدام‌های جهادی انجام شده در بیمارستان بزرگ دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هسته اولیه خدمت به بیماران کرونایی را طلاب و گروه‌های جهادی اعزامی از استان‌های تهران و قم و با مشارکت تعدادی از طلاب شهرستان تشکیل دادند.

او با بیان اینکه خرداد ماه سال ۱۳۹۹ و همزمان با اولین پیک کرونا خدمت به افراد مبتلا به این بیماری و کمک به کادر درمان آغاز شد، افزود: در مدت مذکور ۱۵۰ نیروی جهادی برای شرکت در این امر خداپسندانه ثبت نام کردند و در همه بخش‌های بیمارستان مشغول به خدمت شدند.

حجت الاسلام نمازی به اسکان طلاب برادر و خواهر و روحانیون در یکی از اردوگاه‌های دزفول اشاره و بیان کرد: پس از خروج از پیک کرونا، به مناطق حاشیه‌ای و روستایی و کم برخوردار که با شیوع بیماری کووید-۱۹ درگیر بودند اعزام شدیم و نسبت به توزیع دارو‌های طب ایرانی-اسلامی مثل داروی امام کاظم (ع) که در پیشگیری از ابتلا به این بیماری نقش دارد، اقدام کردیم.

عضو گروه جهادی شهدای مدافع حرم اظهار داشت: همچنین به مناسبت عید سعید غدیر خم پارسال یک هزار بسته سبز علوی حاوی سیاه دانه، عسل، داروی سنتی و گلاب و کتاب به ساکنان مناطق مذکور توزیع شد، ضمن اینکه در پیک دوم و با هدف لبیک به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به کادر درمان، قرارگاه سلامت قمر بنی هاشم (ع) برای دومین بار و با مشارکت حدود ۷۰ نفر در بیمارستان بزرگ دزفول برپا شد.

او به مشارکت بیش از ۱۰۰ داوطلب کارهای جهادی در پیک سوم که هم اکنون دزفول با آن درگیر است اشاره و تصریح کرد: اما با توجه به شرایط بحرانی و افزایش روز افزون آمار ابتلا به کرونا، نیاز به حضور بیش از ۲۰۰ بسیجی احساس می‌شود، ضمن اینکه آمار مرگ و میر ۲ رقمی شده است و باید این شرایط کنترل شود.

حجت الاسلام نمازی ابتلای تعدادی از کادر درمان و پزشکان به کرونا ویروس و همچنین لزوم استراحت چندروزه پس از واکسیناسیون را از جمله مشکلات در زمینه بهداشت و درمان عنوان کرد و ادامه داد: گروه‌های جهادی باید برای خدمت مطلوب به بیماران و کمک به جبران کمبود نیروی انسانی برای جلوگیری از ایجاد اختلال در خدمت رسانی مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام نمازی، طلاب و روحانیون، بسیجیان، نمازگزاران مساجد و نیرو‌های داوطلب مردمی را هسته اصلی قرارگاه سلامت قمر بنی هاشم (ع) دزفول عنوان کرد و بیان داشت: همراهی و روحیه دهی به بیماران مبتلا به کرونا، کمک به پزشکان و پرستاران شامل؛ دارو دادن به بیماران، غذا دادن، جابجایی آن‌ها و همچنین اقدام‌های تخصصی نظیر؛ کنترل علائم حیاتی بیمار زیر نظر پرستاران از جمله کار‌ها و خدمات نیرو‌های جهادی در بیمارستان بزرگ دزفول به شمار می‌روند.

عضو قرارگاه سلامت قمر بنی هاشم (ع) دزفول کمک به واحد خدمات و پشتیبانی بیمارستان نظیر؛ جابجایی کپسول اکسیژن، کار‌های بنایی و تاسیساتی، اقدام‌های فنی و تعمیراتی سیستم سرمایش و گرمایش بیمارستان، تهیه و توزیع آبمیوه و دمنوش‌های طبیعی و نذورات مردمی بین کادر پزشکی و درمان، بیماران و مردم را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: خدمت به بیماران یک تکلیف و عبادت محسوب می‌شود.

او در پایان اظهار کرد: از مردم خواهشمندیم برای حفظ سلامت و جان خود مصرف غذا‌های سالم را در دستورکار قرار دهند تا سیستم ایمنی بدن آن‌ها تقویت شود، ضمن اینکه استفاده از ماسک، خودداری از برگزاری و حضور در مراسم عروسی و عزا و دورهمی‌های خانوادگی و رعایت فاصله اجتماعی جدی بگیرند و ما را با واریز کمک‌های نقدی به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۵۰۶۷۱ به نام قرارگاه سلامت قمر بنی هاشم (ع) و مسجد صاحب الزمان (عج) و کمک‌های غیرنقدی برای ارائه بهتر خدمات در مهار بیماری کرونا همراهی کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.