واحد شماره ۲ نیروگاه رامین کمر به تولید برق بست

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: واحد شماره ۲ نیروگاه پس از انجام تعمیرات میان دوره‌ای و رفع چالش‌های فنی به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به اتصال مجدد واحد شماره ۲ نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور پس از انجام تعمیرات میان دوره‌ای و رفع چالش‌های فنی با توان ۲۷۰ مگاوات ساعت اشاره کرد و گفت: حفظ و تقویت واحد‌های تولید برق به منظور تولید مستمر و پایدار این انرژی حیاتی و مورد نیاز مردم به ویژه در فصل تابستان مهم‌ترین و اساسی‌ترین رویکرد ما است.

او با بیان اینکه به همین منظور اقدام به اجرای عملیات تعمیرات میان دوره‌ای واحد ۳۰۵ مگاواتی واحد شماره ۲ کردیم، اظهار داشت: این واحد نیروگاه از پارسال تاکنون به دلیل بروز ویبره در یاتاقان ۲ روتور توربین ip و یاتاقان ۵ روتور توربین LP دچار محدودیت‌های تولید برق شده بود و به همین دلیل طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با تکیه بر دانش و تجربه کارکنان و متخصصان بومی، پروژه تعمیرات میان دوره‌ای این واحد را جهت رفع این مشکلات اجرا نمودیم.

محمدی بیان کرد: واحد شماره ۲ با عملیات رفع ایراد‌های ویبره توربین در یاتاقان‌های ۳ و ۴ و ۵ و همچنین اسیدشویی کندانسور و رفع محدودیت‌های ناشی از آن و نیز رفع اشکال‌ها و محدودیت‌های بویلری ظرفیت تولید آن پس از افزایش ۵۰ مگاواتی از ۲۲۰ مگاوات به ۲۷۰ مگاوات افزایش یافته است.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به قدمت بالای واحد‌های تولید برق نیروگاه افزود: امیدواریم با اقدام‌های انجام شده سطح تولید این واحد نیروگاهی طی روز‌های آتی نیز بهبود و ارتقاء یابد، ضمن اینکه به موازات رفع این چالش‌ها، تعمیرات پیشگیرانه در بخش‌های تجهیزات ثابت، دوار مکانیک، الکتریکال و ابزار دقیق نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.