ماجرای فرد بازگشته از خارج که ۷۰ هرمزگانی را به کرونا مبتلا کرد

استاندار هرمزگان، تردد‌های درون استانی را یکی از عوامل اصلی انتشار بیماری کرونا دانست و گفت: در یکی از شهرستان‌های استان، فردی که از خارج کشور بازگشته بود در دیدار‌های خود ۷۰ نفر را مبتلا به کرونا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: تردد‌های درون استانی عامل اصلی شیوع کرونا است و مردم باید رفت و آمد به شهر‌ها و روستا‌ها را کاهش دهند و در خانه بمانند.

همتی با بیان اینکه فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی باید نسبت به کنترل مبادی ورودی شهر‌ها اقدام و نظارت‌ها را تشدید کنند، افزود: عرضه قلیان و تجمع در سواحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی خودرو‌های پارک شده در ساحل را جریمه می‌کند.

او بر اجرای دقیق محدودیت‌های کرونایی در سطح استان تاکید کرد و افزود: برگزاری هرگونه تجمع از جمله مراسم عروسی و عزا نیز در سطح استان ممنوع است و با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه افرادی که علائمی از بیماری کرونا دارند، باید خود را قرنطینه کنند، گفت: اگر نتیجه آزمایش فردی طبق مستندات مثبت باشد، اما نسبت به رعایت شرایط قرنطینه اقدام نکند و در جامعه حضور پیدا کند، دستگاه قضایی بر اساس قوانین تعریف شده با این افراد برخورد قاطع خواهد کرد.

همتی افزود: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح استان رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

او گفت: مردم از برگزاری هرگونه دورهمی و افطاری دادن در ماه رمضان خودداری کنند.

استاندار هرمزگان، ترددهای درون استانی را یکی از عوامل اصلی انتشار بیماری کرونا دانست و عنوان کرد: به عنوان نمونه در یکی از شهرستان های هرمزگان، یک فرد که از خارج کشور بازگشته بود، در دیدار با خانواده و اقوام، موجب ابتلای ۷۰ نفر به ویروس کرونا شد.


بیشتر بخوانید


استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در شهرستان‌های قرمز استان شامل بندرعباس، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان و میناب فعالیت مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ ممنوع است، افزود: در این شهرستان‌ها ۵۰ درصد کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری باید به صورت حضوری فعالیت کنند و ۵۰ درصد نیز دورکاری انجام دهند و در سایر ادارات نیز یک سوم کارکنان به صورت حضوری در محل کار حضور خواهند داشت و دو سوم کارکنان نیز به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

همتی گفت: در شهرستان‌های نارنجی استان شامل حاجی‌آباد، رودان و جاسک نیز فعالیت مشاغل سطح ۳ و ۴ ممنوع است و در این شهر‌ها دوسوم کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری باید به صورت حضوری فعالیت کنند و یک سوم کارکنان نیز دورکاری انجام دهند و در سایر ادارات نیز ۵۰ درصد کارکنان به صورت حضوری در محل کار حضور خواهند داشت و ۵۰ درصد نیز به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

او افزود: ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیر بومی نیز به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است و خودرو‌های شخصی با پلاک بومی هم حق خروج از این شهر‌ها را ندارند.

استاندار هرمزگان گفت: در شهرستان‌های زرد استان شامل ابوموسی، بستک، بشاگرد و سیریک فعالیت مشاغل سطح ۴ ممنوع است و در این شهر‌ها همه کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری باید به صورت حضوری فعالیت کنند و در سایر ادارات نیز یک سوم نیرو‌ها دورکاری انجام خواهند داد.

همتی افزود:واحد‌های صنفی اگر محدودیت‌های کرونایی را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد.

او گفت: تردد شبانه خودرو‌ها نیز در تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار