آموزش مهارتی ۲ هزار سرباز وظیفه

۲ هزار و ۴۹۸ سرباز وظیفه پارسال در پادگان مازندران آموزش‌های مهارتی دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهت توانمندسازی نیرو‌های مسلح، گفت: ۲ هزار و ۴۹۸ سرباز وظیفه پارسال در پادگان استان آموزش‌های مهارتی دیدند.

او افزود: مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف اشتغالزایی، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار بوده و دوره‌های آموزشی سربازان وظیفه در سال ۹۹ به صورت آموزش در محیط کار واقعی و به شیوه متمرکز اجرا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر وظیفه، گامی موثر بوده و به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی صورت می‌گیرد.

درویشی افزود: باید نیرو‌های وظیفه نظام در امر مهارت‌آموزی، ترغیب و تشویق شوند که برای تحقق این مهم می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی و ظرفیت آموزش‌های مجازی استفاده کرد، زیرا تشویق و ترغیب، عامل بالندگی و جوهر آموزش است.

او با بیان اینکه مهم‌ترین خلاء جامعه امروز، نداشتن مهارت است، گفت: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصادی و رفع نگرانی‌های اشتغال است و جوانان و بخصوص سربازان وظیفه را باید بیشتر با روش‌های کارآفرینی آشنا شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران افزود:جامعه را باید به سمت کارآفرین شدن، سوق داد که در این صورت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری خواهیم بود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار