رئیس امور عشایری یزد خبر داد؛

توسعه کشت گیاهان دارویی با حمایت دولت

رئیس امور عشایری یزد از پرداخت ۲ میلیارد ریال وام برای توسعه کشت گیاهان دارویی به عشایر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،   حسن زارع رئیس اداره امور عشایری یزد گفت: در سال ۱۳۹۹ برای توسعه کشت گیاهان دارویی ۲ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به عشایر استان یزد پرداخت شد.

او با تاکید بر حمایت دولت از توسعه و کاشت گیاهان دارویی، افزود: ارقام گیاهان دارویی کشت شده در مراتع استان یزد را بادام کوهی، آویشن، شیرین بیان، شوید، زیره، مرزنگوش، گل محمدی و بادرنجبویه تشکیل می‌دهد.

زارع ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به عشایر استان محدودیتی وجود ندارد و در صورت اقدام به کشت گیاهان دارویی، تسهیلات مورد نیاز با نرخ چهاردرصد به عشایر پرداخت می‌شود.

او با اشاره به افزایش بهره وری از منابع آب با توسعه کشت گیاهان دارویی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال زراعی ۱۴۰۰ سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان با ۲۰ درصد افزایش به حدود ۵۵ هکتار افزایش می‌یابد.

رئیس امور عشایری استان یزد گفت: جمع آوری گیاهان مرتعی از طریق تشکل‌های عشایری و بازاریابی برای محصول‌های تولیدی عشایری از دیگر برنامه‌های استان یزد برای بهبود شرایط اقتصادی عشایر است.

او افزود: در مورد برنامه‌های مدیریت عشایر استان یزد برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰، در صورتی که عشایر در کنار پرورش دام سبک محصولاتی با ارزش افزوده تولید کنند موانع از سر راه آن‌ها برداشته شود و تحت حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار