در هنگام خرید موتور سیکلت حواستان را جمع کنید

فرمانده انتظامی شهرستان یزد توصیه‌ها و هشدار‌هایی را در خصوص خرید و فروش موتور سیکلت به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ سعید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: افراد باید از خرید موتور سیکلت بدون انتقال سند در دفاتر رسمی یا به اصطلا‌ح سوئیچی خودداری کنند و به هیچ وجه موتور‌های قولنامه‌ای و فاقد پلا‌ک را خریداری نکنند.

او افزود: موتور سیکلت بدون سند برای پلیس حکم مال مسروقه را دارد و راکب آن به عنوان متهم دستگیر و در صورتی که نتواند ثابت کند این موتور را خریداری کرده، مطمئناً بازداشت می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: هر گونه خرید و فروش موتور سیکلت باید از طریق فروشگاه‌های معتبر و رسمی صورت گیرد.

سرهنگ زینلی ادامه داد: از دیگر موارد مهم در هنگام خرید موتور سیکلت، مطابقت دادن شماره موتور و شاسی آن با اسناد مالکیت است، ضمن این‌که خریدار باید مخدوش نبودن شماره موتور و شاسی را نیز به دقت کنترل کند و نکته‌ی دیگری که افراد باید پس از خرید موتور سیکلت رعایت کنند، تعویض قفل‌ها و کلید‌های آن است.

او خاطر نشان کرد: مالکان موتور سیکلت باید از جا گذاشتن سوئیچ بر روی موتورسیکلت یا واگذاری آن به افراد ناشناس و غیر مطمئن به عناوین مختلف خودداری نمایند.

سرهنگ زینلی افزود: به همان میزان که استفاده از موتور سیکلت مورد توجه افراد جامعه قرار دارد توجه تبهکاران به ویژه سارقان نیز به آن معطوف می‌باشد.

او ادامه داد: سهولت سرقت موتور سیکلت در مقایسه با سرقت خودرو و همچنین سهولت در اوراق کردن یا فروش آن به اوراقچیان غیرمجاز، از مهم‌ترین دلایلی است که مجرمان را به سرقت این وسیله ترغیب می‌کند.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار