فعالیت ۱۵۵ واحد گوساله و بره پرواری صنعتی در آذربایجان غربی

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از فعالیت ۱۵۵ واحد گوساله و بره پرواری صنعتی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پرویز بستانچی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : تعداد ۱۱۲ واحد گوساله پرواری به ظرفیت یک هزار و ۴۶۹ رأس، تعداد ۴۳ واحد بره پرواری صنعتی به ظرفیت پنج هزار و ۲۳۰ رأس در استان فعالیت می‌کنند و مابقی دام‌ها در سیستم‌های روستایی و سنتی پرورش داده می‌شوند.

او با بیان اینکه پرواربندی به عنوان راهکاری برای افزایش بازدهی دام به شمار می‌رود، تصریح کرد: پرواربندی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند ظرفیت بازدهی را در هر واحد دامی افزایش داده و همزمان با افزایش تولید گوشت، کیفیت لاشه را نیز افزایش دهد. همچنین این روش موجب اشتغال زایی، کاهش واردات گوشت، اقتصادی شدن و سوددهی بیشتر واحد‌های تولیدی است و امروزه موردتوجه پرورش دهندگان بیشتری واقع شده است.

بستانچی ادامه داد: برای خرید ۳ هزار و ۸۷۵ راس دام در این واحد‌ها، بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به ازای هر راس بره پرواری یکهزار و ۲۰۰ میلیون تومان و به ازای هر راس گوساله پرواری ۷ میلیون تومان از طریق بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

او  اضافه کرد: از این واحد‌ها در مجموع بیش از ۵۸۱ هزار تن گوشت قرمز سالانه تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین تأمین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی در راستای تحقق نسبی استقلال غذایی دامی، افرایش تولیدات ظرفیت دامی، جلو گیری از کشتار دام‌ها قبل از وزن مطلوب و استفاده بهینه از منابع موجود، فر آیند نمودن تولیدات زراعی و افزایش ارزش افزوده محصولات زراعی، ایجاد اشتغال و بوجود آوردن در آمد صحیح برای جامعه و حفظ مراتع با جلوگیری و کم نمودن فشار چرای دام را از اهداف پرواربندی بره و گوساله عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.