کئی ترشک غذای سنتی مردم غرب گلستان

کئی ترشک غذای سنتی و مورد علاقه مردم شهرستان‌های کردکوی و بندرگز است که برای خوردن در وعده افطار هم طرفداران خاص خود را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، کئی ترشک یکی از غذا‌های سنتی مردم غرب گلستان است که در عین سادگی مراحل تهیه و پخت، بسیار هم لذیذ است.

راحله رایجی یکی از شهروندان کردکویی است که در مورد این غذا می‌گوید: کئی ترشک یکی از غذا‌های سنتی است که مردم محلی در ایام ماه رمضان برای تنوع افطار از آن استفاده می‌کنند و معمولا با نان صرف می‌شود.

او در مورد مزه این غذا افزود: این غذا بسیار ساده، اما خوشمزه است برای تهیه این غذا باید موادی مانند کدو سبز، گوجه فرنگی، پیاز، سیر، انار دانه شده، نمک و فلفل به میزان لازم را فراهم کرد.

رایجی ادامه داد: برخی‌ها به این ترکیب رب گوجه هم اضافه می‌کنند و یا به هنگام سرو بر روی آن آب نارنج می‌ریزند که این کار سلیقه‌ای و بستگی به ذائقه افراد دارد.

کئی ترشک غذای سنتی مردم غرب گلستان

او گفت: ابتدا پیاز را خلالی خرد کرده و همراه با سیر در تابه تفت می‌دهیم، کدو‌ها را حلقه حلقه کرده به پیاز اضافه می‌کنیم کمی که کدو‌ها پخته شد گوجه‌فرنگی را به همراه نمک، فلفل و انار‌های دانه شده  به مواد اضافه می‌کنیم و کاملا هم می‌زنیم تا مواد جذب هم شوند.

رایجی افزود: در این مرحله در صورت تمایل می‌توانید رب گوجه فرنگی یا آب نارنج را به مواد اضافه کنیم سپس به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا بپزد.

انتهای پیام / چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۷:۱۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
خوردنش با برنج،عالیه..مخصوصاً اگه در پختش از گوشت گوسفندی هم استفاده شده باشه که دیگه نور علی نور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
خیلی باید خوشمزه باشه بخصوص شام با برنج مرسی
آخرین اخبار