بهبودیافتگان کرونا چه موادغذایی باید مصرف کنند؟

پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد گفت: افرادی که دوران نقاهت کرونا را می‌گذرانند باید از تغذیه سالم و کافی برخوردار بوده و از گروه‌های اصلی غذایی به مقدار متناسب و متعادل دریافت کنند.

سلیمان حسین زاده پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بیماران مبتلا به کرونا بعد از این که از بیمارستان مرخص می‌شوند، نیاز به مراقبت‌های غذایی ویژه‌ای دارند. این افراد از نظر نیاز به منابع غذایی با سایر افراد تفاوت زیادی دارند؛ چراکه احتمال ماندن ویروس در بدن آن‌ها تا ۲هفته بعد از به اصطلاح درمان شدن، همچنان وجود دارد و تعدادی از آن‌ها هم ممکن است برای مدت طولانی‌تری با عوارض بعد از بیماری مواجه شوند.

او با تأکید بر این که این بیماران باید حتما از آبمیوه‌های تازه و شیرین، شیر گرم و انواع سوپ‌ها استفاده کنند، افزود: برای شروع تغذیه این افراد ابتدا باید از آب گوشت صاف شده استفاده کنند و به‌تدریج سبزی‌ها، گندم و جو سبوسدار به آن اضافه شود. بهتر است ابتدا سوپ‌های صاف شده میل شود و به‌تدریج این سوپ باید به شکل معمولی سوپ برگردد.

این پزشک مسئول اذعان کرد: استفاده از سبزی‌ها با رنگ‌های مختلف و انواع میوه‌ها به اندازه کافی می‌تواند ویتامین C مورد نیاز بدنشان را که در این دوران بیشتر از زمان عادی به آن نیاز دارند، تامین کند. این منابع می‌تواند شامل فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی و مرکباتی مثل لیمو شیرین باشد که باعث تحریک تنفسی نمی‌شود.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.