خانه قدیمی مختاری در کازرون تخریب شد/آیا شهرداری مقصر است؟

معاون فنی شهرداری کازرون درباره تخریب خانه قدیمی مختاری در شهرستان کازرون پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در پی انتشار خبری مبنی بر تخریب خانه قدیمی مختاری با مجوز شهرداری، سعید شهیدیان معاون فنی شهردار کازرون ضمن رد این شایعه، اظهار کرد: هیچ گونه مجوز یا استعلامی از شهرداری مبنی بر تخریب این ملک گرفته نشده است.

او ادامه داد: در عین حال، پس از اطلاع شهرداری از آغاز تخریب این ملک، بلافاصله نیرو‌های اجرائیات با ورود به محل، عملیات تخریب را متوقف کردند.

سعید شهیدیان تصریح کرد: همزمان در محل تخریب نیز، با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی، صورتجلسه‌ای از اتفاق رخ داده تنظیم و مستند شد.
معاون فنی شهردار کازرون با انتقاد از حاشیه‌سازان اضافه کرد: برای صدور مجوز تخریب هر گونه ملکی که دارای سابقه یا مولفه‌های تاریخی یا میراثی باشد، حتما از سوی شهرداری، استعلام قانونی از اداره میراث فرهنگی و گردشگری اخذ خواهد شد.

سعید شهیدیان با بیان اینکه شهرداری مخالف هرگونه آسیب به آثار تاریخی و ارزشمند شهر است، تصریح کرد: واحد حقوقی شهرداری حتما از عاملان این تخریب به قوه قضائیه شکایت خواهد کرد، ضمن اینکه حق پیگیری قانونی موضوع از سوی اداره میراث فرهنگی و گردشگری برای ایشان محفوظ خواهد بود.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.