واکسن کرونا برای ۵ هزارو ۶۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی

۵ هزار و ۶۰۰ واکسن کرونا به کادر درمان کهگیلویه و بویراحمدی‌ تزریق می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از امروز یکشنبه تزریق این واکسن برای کادر بهداشت و درمان دانشگاه، کادر بهداشت و درمان مراکز خصوصی، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و نیروهای اورژانس آغاز شد.

دکتر یزدانپناه با اشاره به افزایش بی سابقه کرونا در استان افزود: از نیمه اسفند ماه سال ۱۳۹۹ وارد چرخه افزایشی مبتلایان به کرونا شدیم و پیک دوم در استان شروع شد.

او ادامه داد: این روند افزایشی در همه کشور دیده می‌شود اما استان ما به مراتب زودتر از سایر استان‌ها وارد پیک شد.

یزدانپناه اضافه کرد: امیدواریم با مساعدت مردم بتوانیم طی هفته های آینده از این پیک به سلامت عبور کرده و روند نزولی را در پیش داشته باشیم.

او با بیان اینکه با افزایش شمار مبتلایان به کرونا حدود ۲۰ درصد از این مبتلایان نیاز به خدمات بیمارستانی دارند، گفت: افزایش تعداد بیماران بستری منجر به افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری میشود.

دکتر یزدان پناه افزود: ظرفیت‌های درمانی هر استانی محدود بوده و استان ما از استان های پیشرفته کشور نیست بنابراین ظرفیت درمانی محدودی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به غیر قابل پیش‌بینی بودن بیماری، مردم باید همکاری کنند در غیر این صورت اتفاقات ناگواری را تجربه خواهیم کرد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.