آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

آتش‌های مراتع و جنگل‌های کوه خامی از توابع شهرستان گچساران که روز جمعه گذشته مهار شده بود، مجدد شعله ور شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، با شروع فصل بهار و شروع گشت و گذار‌ها در دامن طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد زنگ خطر برای طبیعت و محیط زیست بر اثر بی‌توجهی انسان‌ها به صدا در می‌آید.

با شروع فصل بهار در استان کهگیلویه و بویراحمد خطر ریشه کن کردن گیاهان کوهی و دارویی در مناطق سردسیری و خشک شدن علفزار‌ها و خطر وقوع آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط و مراتع را تهدید می‌کند.

سال گذشته آتش‌سوزی‌های گسترده در استان کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه در کوه‌های خامی شهرستان گچساران و خائیز در شهرستان کهگیلویه تا مدت‌ها خبر داغ رسانه‌ها بود.

با توجه به تجربه آتش‌سوزی در سال‌های گذشته و به ویژه سال ۹۹ مردم و مسئولان باید هوشیارتر عمل کنند و مواظب این میراث گرانبها باشند.

در روز جمعه هفته گذشته آتش‌سوزی در دامنه کوه خامی در شهرستان گچساران گزارش شد، که با ورود به موقع نیرو‌های مردمی و دولتی حریق به ظاهر کنترل شده‌بود.

اما متاسفانه آتش خود را زیر خاکستر پنهان کرده بود و حال دوباره هوس تاخت و تاز به پیکر جنگل و مرتع کوه خامی به سرش زده و بی‌اَمان شعله‌ور می‌شود و هر چه بر سر راه دارد خاکستر می‌کند.

علیرضا اتابک فرماندار شهرستان گچساران گفت: منطقه حفاظت شده خامی در روز‌های گذشته طعمه آتش شد که با تلاش نیرو‌های طبیعت دوست منطقه و نیرو‌های اداره منابع طبیعی مهار شد.

اتابک افزود: این آتش‌سوزی بامداد یکشنبه، ۲٩ فروردین به دلیل وجود کنده‌های آتش دوباره شعله‌ور شده است.

او با اشاره به اینکه به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن و شیب تند مهار آتش به کندی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیرو‌های مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی در حال مهار آتش هستند.

فرماندار گچساران گفت: در این آتش سوزی بخشی از جنگل‌ها و درختان منطقه حفاظت شده خامی مانند زالزالک و بلوط در مناطق سخت گذر کوه خامی در ارتفاعات نزدیک روستای مارین طعمه حریق شد.

اتابک افزود: این نخستین آتش سوزی امسال در کوه خامی بوده است.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ ف

برچسب ها: کوه خامی ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.