معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

۲.۵ درصد صادرات ایران از آذربایجان شرقی انجام می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه ویژه این استان در توسعه صادرات ایران گفت: ۲.۵ درصد صادرات ایران از آذربایجان شرقی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی داردگفت:آذربایجان شرقی بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و توسعه است.

او با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از سه میلیارد دلار از آذربایجان شرقی به کشور‌های متعدد، صادرات انجام شده است  افزود: توسعه مناسبات با کشور‌های همسایه اولویت مسئولان استان است و از این اقدام حمایت و استقبال می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه همکاری بیشتر با گرجستان، یکی از راهکار‌های ضروری برای افزایش صادرات است گفت:همچنین با این همکاری اقتصادی زمینه راهیابی محصولات آذربایجان شرقی به بازار بسیاری از کشور‌های اروپایی فراهم می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: با کشور گرجستان ارتباطات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری وجود دارد و آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت ویژه و ظرفیت‌های بی نظیر در بخش‌های مختلف، می‌تواند نقش بسیار مهمی در گسترش همکاری‌ها ایفا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار