رییس مرکز بهداشت چابهار؛

سرعت شیوع کرونا انگلیسی در چابهار نگران‌کننده است

عبدالرسول خدمتی در خصوص گونه جهش یافته کرونا گفت: سرعت انتشار و سرایت‌پذیری بیشتر ویروس دو عامل نگران‌کننده در خصوص کرونا انگلیسی است.

عبدالرسول خدمتی رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: مسلما با انتشار بیشتر ویروس افراد بیشتری مبتلا می‌شوند و قطعا مرگ و میر ناشی از این گونه جهش یافته نیز افزایش خواهد یافت.

او  افزود: دوره نهفتگی ویروس کرونای رایج ۲ تا ۱۰ روز است در حالی که دوره نهفتگی ویروس کرونای انگلیسی ۲۴ تا ۴۸ ساعت است و این موضوع نشان‌دهنده افزایش سرایت و شدت واگیری این ویروس است که در مدت کوتاهی علائمی مانند کرونا رایج اما به نسبت شدیدتر را در فرد مبتلا نمایان می‌کند.

او تصریح کرد: در گونه جهش یافته کرونا با کاهش سن ابتلا مواجه هستیم و از سوی دیگر افزایش خطر مرگ و میر در افراد مسن که گروه‌های پر خطر در کرونا هستند محتمل است.

رییس مرکز بهداشت چابهار ادامه داد: راهکارهای پیشگیری از کرونا انگلیسی استفاده از ماسک ، رعایت فاصله فیزیکی و رعایت بهداشت فردی است که در این میان توصیه می‌شود گروه‌های پر خطر از دو ماسک پارچه ای و سه لایه برای ایمنی بیشتر استفاده کنند.

او  بر لزوم منع برگزاری آیین عروسی و عزا و هرگونه مراسم تجمعی و دورهمی تاکید کرد و گفت: برگزاری مراسم و دورهمی‌ها بیشترین نقش را در انتقال و شیوع کرونا دارد، بنابراین توصیه می‌شود که از حضور در دورهمی‌های خانوادگی به خصوص در زمان پیک و شیوع بالای کرونا اجتناب شود.

خدمتی اظهار داشت: تا انجام واکسیناسیون عمومی باید از ماسک به عنوان راهکاری امن برای مقابله با کرونا استفاده شود.

 رحمدل بامری فرماندار چابهار در خصوص تعداد مبتلایان این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا یکهزار و ۲۹۴ مورد ابتلا به ویروس در چابهار داشتیم و طی این مدت ۳۹ مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شد که از این تعداد، سه مورد مربوط به سال جاری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار