حزب‌الله لبنان درگذشت سردار حجازی را تسلیت گفت

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی درگذشت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، با ارسال پیامی درگذشت سردار سرتیپ سیدمحمد حسین زاده حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، را خدمت مقام معظم رهبری تسلیت گفت.

در پیام سید حسن نصرالله آمده است: «من از طرف خودم و خواهران و برادرانم در حزب‌الله، عمیقاً تسلیت و همدردی خود را به مناسبت درگذشت فرمانده مبارز، برادر عزیز و سرتیپ محبوب سید محمد حجازی (رضوان الله تعالی علیه) ابراز می‌دارم.

ارتحال ناگهانی سردار حجازی در حالی که در اوج ایثار و جهاد بود و در زمانی که محور مقاومت به وجود مبارک ایشان نیاز داشت، بسیار ما را ناراحت کرد. او برای ما برادری بزرگ، پشتیبانی قوی و فداکار بود. او الگوی اخلاق، دارای اندیشه‌ای روشن و تجربیاتی ارزنده بود. همان گونه که برای شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی، دوست و یاوری مخلص خصوصا در سال‌های اخیر بود که سال‌هایی سخت و سرنوشت ساز برای ملتهایمان، منطقه و مقاومت ما به شمار می‌رود.

ما سالهاست که او را به واسطه حضورش در میان خود می‌شناسیم، زیرا او در کنار ما یک فرمانده فرزانه و مجاهد و مهاجر به خاطر خدا بود.

ما همچنین به سربازان وفادار در فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه قدس و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوییم.»

در این پیام خطاب به مقام معظم رهبری آمده است: از خداوند متعال می‌خواهیم شما را به عنوان امام، رهبر ملت و مایه امیدواری همه مظلومان و مستضعفان حفظ کند و برای فقید از دست رفته و محبوب ما، رحمت و درجات عالی را مسئلت می‌کنیم.

همچنین دبیرکل حزب الله به این مناسبت دو پیام جداگانه برای سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و سرتیپ اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس، ارسال کرد.

سردار حجازی شامگاه ۲۹ فروردین بر اثر عارضه قلبی درگذشت. معروف است که او از افراد موثر و طبق گفته برخی از منابع، موسس واحد موشکی حزب‌الله لبنان بوده است. جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پیشتر در مصاحبه‌ای با شبکه المیادین درباره توان موشکی حزب الله لبنان گفته بود: شما به نظر کارشناسان اسرائیلی مراجعه کنید تا عمق وحشت آنان را متوجه شوید. امروز مقاومت دارای امکانات خوبی است و اگر دشمن حماقتی کند، حتما پشیمان خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار