پایان تعمیرات اساسی دریچه آبگیر سد شهید عباسپور

مدیریت تعمیرات سد و نیروگاه شهید عباسپور از پایان عملیات تعمیرات اساسی دریچه آبگیر سیستم کولینگ واحد‌های یک و ۲ نیروگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، افشین قلی پور مدیریت تعمیرات سد و نیروگاه شهید عباسپور در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان گفت: عملیات تعمیرات اساسی دریچه آبگیر سیستم کولینگ واحد‌های یک و ۲ در نیروگاه اول این سد با موفقیت پایان یافت.

او بیان داشت: با توجه به آسیب دیدن شفت رابط بین مکانیزم گیربکس و اسلاید گیت، تعمیرات موقت گیت با ساخت ابزار مخصوص و انجام عملیات غواصی انجام و مطابق نظر کارشناسان معاونت سد و نیروگاه‌های سازمان آب و برق خوزستان، تعمیرات اساسی به بعد از پیک شبکه موکول شد.

قلی پور اظهار کرد: در این پروژه با عملیات غواصی کلیه قسمت‌های دریچه دمونتاژ و اقدامات تعمیراتی از جمله، سند بلاست و رنگ آمیزی اسلاید گیت، انجام تست‌های غیر مخرب، تعویض شفت میانی، اصلاح آببند و رفع اشکال گیربکس به سرانجام رسید.

مدیریت تعمیرات سد و نیروگاه شهید عباسپور ادامه داد: این دریچه با ۴۵۰ کیلو وزن در عمق ۱۵ متری پایاب نیروگاه نصب شده و انجام این پروژه با پیگیری و نظارت شرکت تولید و بهره برداری نیروگاه شهید عباسپور و پشتیبانی حوزه ستادی شرکت تعمیرات اجرا و با موفقیت به پایان رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.