ثبت نام ۱۰ هزار و ۵۴ کاندیدا برای شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از ثبت نام ۱۰ هزار و ۵۴ کاندیدا برای شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اتمام ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های روستا در ۲۲ فروردین ماه گفت : با توجه به ترافیک بالای ثبت نام کاندیدا‌ها در دو روز پایانی، با تصمیم گیری مسئولین بالادستی مقرر شد بخشی از ثبت نام‌ها بصورت دستی انجام شده و بعدا اطلاعات وارد سامانه شود که در نهایت با وارد کردن این اطلاعات عدد ثبت نام شدگان انتخابات شورا‌های روستا در استان کرمانشاه به ۸۹۴۴ نفر رسید.

او گفت : از این تعداد ۸۴۰۰ نفر مرد و ۵۴۴ نفر زن هستند که نشان از رشد دو برابری تعداد کاندیدا‌های زن دارد.

بالایی با اشاره به افزایش چشمگیر سطح تحصیلات کاندیدا‌های این دوره افزود: در حالی که برای ثبت نام شورا‌های روستا داشتن سواد خواندن و نوشتن کفایت می‌کند، در این دوره ۳۶۶ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۶۳ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و پنج نفر دارای مدرک دکترا ثبت نام کردند.

او افزود: در این دوره ۷۴ درصد داوطلبان زیر ۵۰ سال سن دارند و ۸۱ درصد آن‌ها برای اولین بار است که در انتخابات شرکت کرده و سابقه عضویت در شورا ندارند.

بالایی با بیان اینکه برای تعیین صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات شورا‌های روستا نیازی به گرفتن استعلام از مراجع چهارگانه نیست، ادامه داد: تنها درصورتی که هیات اجرایی تشخیص دهد استعلام گرفته می‌شود که در این دوره هیات اجرایی درخواست استعلام برای ۲۶۷ کاندیدا را داشته است.

او با بیان اینکه با پایان گرفتن کار هیات‌های اجرایی، کار هیات‌های نظارت از ۱۵ اردیبهشت ماه شروع می‌شود، گفت: این هیات‌ها هم تا اول خرداد ماه برای بررسی صلاحیت‌ها فرصت دارند و در نهایت در این تاریخ نتایج تایید صلاحیت‌ها به داوطلبان اعلام خواهد شد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه با اشاره به ثبت نام ۱۰ هزار و ۵۴ نفر در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها در سطح استان، گفت: از این تعداد ۸۹۴۴ نفر کاندیدای انتخابات شورا‌های روستا بوده و ۱۱۱۰ نفر برای انتخابات شورا‌های شهر کاندیدا شده اند.

او افزود: این میزان مشارکت کاندیدا‌ها نشان می‌دهد که انتخابات پرشوری در پیش داریم و همه باید همکاری کنیم تا بستری امن و پرنشاط برای برگزاری انتخابات فراهم شود.

او افزود: در بررسی صلاحیت کاندیدا‌های شورا‌های شهر‌ها هم نتیجه تایید صلاحیت‌ها روز هشتم اردیبهشت ماه از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام شده و داوطلبان چهار روز جهت اعتراض به نتایج فرصت دارند.

بالایی با اشاره به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای شهر کرمانشاه ادامه داد: در این دوره، انتخابات شورای شهر کرمانشاه بصورت تمام الکترونیکی برگزار شده و در سایر شهر‌های استان برگزاری انتخابات همچنان به شکل دستی خواهد بود.

او افزود: برای انجام رای گیری الکترونیکی دستگاه‌های مخصوصی در شعب نصب خواهد شد که کار با آن بسیار ساده است و افراد تنها با داشتن کارت ملی و یا فقط شماره ملی احراز هویت شده و با وارد کردن کُد و اسم کاندیدای مورد نظر در دستگاه رای الکترونیکی خود را در صندوق خواهند انداخت.

سخنگوی ستاد انتخابات کرمانشاه گفت: با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای شهر کرمانشاه در این دوره، به نظر می‌رسد نتایج ظرف یک تا دو ساعت بعد از پایان رای‌گیری مشخص شود.

بالایی افزود: انتخابات ریاست جمهوری که همزمان با انتخابات شورا‌های شهر و روستا برگزار می‌شود در شهر کرمانشاه نیز مانند سایر شهر‌ها بصورت دستی و تعرفه‌ای برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اعلام روزشمار انتخابات ریاست جمهوری گفت: این دوره انتخابات از ۲۱ اردیبهشت ماه رسما آغاز شده و ثبت نام داوطلبان بصورت حضوری و در محل وزارت کشور خواهد بود.

او افزود: مهلت ثبت نام این دوره انتخابات پنج روز است و اعلام اسامی نامزد‌ها هم پنجم خرداد خواهد بود.

بالایی گفت: تبلیغات کاندیدا‌ها نیز از هفتم خرداد شروع شده و به مدت ۲۰ روز تا ساعت هشت صبح روز ۲۷ خرداد ادامه خواهد داشت و در نهایت روز ۲۸ خرداد روز برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار