تبدیل ۳ مدرسه کانکسی در همدان به مدرسه

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: سال گذشته ۳ مدرسه کانکسی در استان به مدرسه تبدیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدحسین مرادی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۱۷ مدرسه کانکسی در همدان بود که ۳ مدرسه سال گذشته با کمک نیکوکاران ساخته شده و برای بقیه نیز برنامه‌ریزی شده که امیدواریم امسال همه را مدرسه کنیم.

او با اشاره به استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس یادآور شد: از سال ۹۲ تاکنون ۶ هزار و ۸۷۰ کلاس درس استاندارد سازی شده است به طوری‌که از سال ۹۷ همه بخاری‌های نفتی در استان جمع‌آوری شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با تأکید بر اینکه ۵۶ میلیارد تومان برای جمع‌آوری و استانداردسازی دستگاه‌های گرمایشی در مدارس هزینه شده است، بیان کرد: در حال حاضر گرمایش ۷۰ درصد کلاس‌ها با شوفاژ و پکیج، ۲۵ درصد با بخاری گازی، ۴ درصد با بخاری هرمتیک و یک درصد با بخاری برقی و شوفاژ برقی تأمین می‌شود.

مرادی ادامه داد: اگر بخواهیم دودکش‌های بخاری را هم استاندارد کنیم، ۸۵ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است همچنین ۹ میلیارد تومان اعتبار نیز برای اصلاح و تعمیرات موتورخانه‌ها موردنیاز است.

او گفت: سال گذشته ۱۷  طرح با ۱۵۷ کلاس درس و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضل و اعتبار ۲۸ میلیارد تومانی اجرا شدند، سه پروژه با اعتبار پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در هفته دولت افتتاح شد و در مهرماه ۴ مدرسه با ۴۰ کلاس به بهره‌برداری رسید همچنین ۱۰ طرح نیز در دهه فجر به بهره برداری رسید که این پروژه‌ها شامل ۷۹ کلاس درس با زیربنای ۷ هزار و ۵۵۰ مترمربع با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.