بهره‌برداری از قدرتمندترین توربین جزر و مدی دنیا در انگلیس

گزارش‌ها حاکی از این است که قدرتمندترین توربین جزر و مدی زمین تقریباً آماده استفاده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از‌ ای ان گجت، در اوایل این هفته، شرکت Orbital Marine Power آخرین توربین جزر و مدی خود را با موفقیت راه اندازی کرد و هنگامی که به مرکز انرژی دریایی اروپا در خارج از جزایر اورکنی متصل شود، O۲ دو مگاواتی، توانایی تولید انرژی کافی برای تأمین انرژی ۲۰۰۰ خانوار انگلیسی را در سال خواهد داشت و آن را به عنوان یکی از قدرتمندترین توربین‌های جزر و مدی دنیا تبدیل می‌کند.

مشخصات توربین O۲ Orbital

ساخت این پروژه در سال ۲۰۱۹ آغاز شد. O۲ بر اساس توربین جزر و مدی SR۲۰۰۰ نسل قبلی Orbital ساخته شده است. مدل جدید متشکل از یک روبنا ۲۳۹ فوتی متصل به دو توربین با روتور‌های ۳۲ فوت است و تیغه‌های موجود در آن هم می‌توانند ۳۶۰ درجه کامل بچرخند. این ویژگی‌ها است که به O۲ امکان تولید برق از جریان را می‌دهد بدون اینکه وقتی تغییر جهت می‌دهند، کاملاً حرکت کند. شرکت Orbital می‌گوید که در آینده این گزینه را دارد که تیغه‌های بزرگتری را روی O۲ نصب کند.

بهرداری از قدرتمندترین توربین جزر و مدی دنیا در انگلیس

بهره برداری از قدرت اقیانوس، موضوعی است که انگلیس مدت‌ها است در مورد آن فکر کرده است. در سال ۲۰۱۵، یک شرکت می‌خواست اولین نیروگاه تالاب جزر و مدی جهان را در سواحل این کشور ایجاد کند. در حالی که این پروژه در نهایت توسط دولت رد شد.

شایان ذکر است که درست یک روز قبل از اعلامیه Orbital، یک شرکت اسکاتلندی دیگر به نام Mocean Energy از Blue X، که یک نمونه اولیه ۶۵ فوتی برای تولید انرژی از جزر و مد است را رونمایی کرد.

سال قبل هم شرکت ژنرال الکترونیکز اعلام کرد که سعی دارد توربین‌های بادی جدیدی با ارتفاع ۲۰۰ متر را توسط پرینتر‌های سه بعدی تولید کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار