در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رگبار و رعد و برق در بیشتر استان ها/ کاهش دما در شرق و غرب کشور

کارشناس هواشناسی گفت:روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب، غرب و شمال شرق کشور کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۸ درجه را شاهد خواهیم بود.

صادق ضیایان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: امشب در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، گیلان، مازندران، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود و در مناطق مستعد احتمال رخداد تگرگ انتظار می‌رود.

او ادامه داد: در پاره‌ای از مناطق کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان و قم بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب فعال است افزود: روز دوشنبه به جز ایلام، کرمانشاه  و خوزستان در سایر مناطق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

ضیائیان اظهار کرد: روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و روز چهارشنبه هم در نواحی شرق کشور خواهد بود.

او یادآور شد:روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۸ درجه و در روز‌های سه شنبه تا پنجشنبه افزایش نسبی دما بین ۵ تا ۱۰ درجه در اکثر مناطق کشور رخ خواهد داد.

او توضیح داد: روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه دریای خزر و از امروز تا اواخر هفته شرق دریای عمان مواج است.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران قسمتی ابری است و  در بعدازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بیشترین دمای هوا به  ۲۷ و کمترین آن به  ۱۸ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
یکساله میگید باران آمد ما که ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا رو شکر توی تهران شاهد بارون بودیم
خداکنه باز هم بارون زیاد بیاد
هم هوا رو پاک کنه و هم سدها رو پر آب کنه
خدایا بدون آب نیم شه زندگی کرد
خدایا خودت رحم کن
خدایا به حق امام علی (ع) رحم کنه به ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ارتفاعات اردهال قم الحمدلله شاهد رگبار و رعدوبرق بهاری بود.
دمای دهکده وسف در فردوی قم 20 و بامداد حدود7درجه میباشد.
دمای قم روز31 وشب 14 درجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
الحمدلله. امروز عصر قم هم تندباد شدیدی اومد. متاسفانه فقط چند قطره بارون زد. ایشالا در ادامه بارش ها تقویت شوند بحق امیرمومنان
آخرین اخبار