جواب دندان شکن رزمندگان یمنی به متجاوزان سعودی/ رونمایی از عناصر تروریستی القاعده و داعش در استان مارب + نقشه میدانی

ائتلاف سعودی برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان یمنی، تروریست ها القاعده و داعش را به میدان آورده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از مرکز استان مارب خبر می رسد، درگیری های سنگین و نفس گیر در محورهای مختلف در جریان است و رزمندگان یمنی در تلاش هستند عناصر ائتلاف سعودی را عقب برانند و عملیاتی را که از چند ماه قبل آغاز شده را با آزادی شهر مارب تکمیل کنند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته است، درگیری ها در محورهای جنوب شرق بخش مدغل و شرق و جنوب شرق بخش صرواح ادامه دارد و هیچ کدام از طرفین در این مناطق نتوانستند پیشروی محسوسی را به دست آورند.


بیشتربخوانید


این منبع میدانی که تحولات را در استان مارب از نزدیک دنبال می کند به جزئیات درگیری ها در جنوب شرق بخش مدغل اشاره کرد و افزود: رزمندگان در محورهای «حمه الذیاب، الخلفان، الخشب و اردوگاه السویداء» با نیروهای ائتلاف درگیر هستند.
 

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی در مناطق شرقی و جنوب شرقی بخش صرواح با عناصر ائتلاف در محورهای مهمی از جمله «حمه الحجیلی، ذات الراء، بلندی های البس و رشته کوه های البلق القبلی» درگیر هستند و تغییری در خطوط نبرد ایجاد نشده است.

این منبع میدانی افزود: رزمندگان یمنی از محور جنوب شرق بخش مدغل، جنوب شرق و شرق بخش صرواح (حومه غربی مارب) به ترتیب با ورودی های شهر مارب (آخرین و مهم ترین پایگاه سعودی ها در یمن) ۱۱، ۹، ۸ کیلومتر فاصله دارند.

 

جواب دندان شکن رزمندگان یمنی  به متجاوزان سعودی/ رونمایی از عناصر تروریستی القاعده و داعش در استان مارب+ نقشه میدانی

این منبع میدانی به تحرکات جدید عناصر ائتلاف در محور شرقی بخش صرواح (حومه غربی شهر مارب) اشاره کرد و گفت: مزدوران سعودی حملاتی را از چند بخش از جمله محور رشته کوه های «طلعه الحمراء» علیه رزمندگان یمنی ترتیب دادند.

این منبع میدانی از حضور عناصر تروریستی القاعده و داعش در نبردهای حومه غربی شهر مارب خبر داد و افزود: هدف عملیات مشترک نیروهای ائتلاف سعودی و تروریست ها اشغال دوباره کوه طلعه الحمراء و دور کردن رزمندگان انصارالله از بلندی های «البس و المصاریه» بود.

وی با بیان این که هدف دوم مزدوران سعودی و تروریست های القاعده و داعش در این عملیات نزدیک شدن به مناطق «الحماجره و الزور» از محور شمالی بود، تصریح کرد: نیروهای یمنی در تمامی محورهای درگیری موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و ائتلاف را ناکام بگذارند.
 

جواب دندان شکن رزمندگان یمنی  به متجاوزان سعودی/ رونمایی از عناصر تروریستی القاعده و داعش در استان مارب+ نقشه میدانی

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان در جریان دفع حملات در حومه غربی شهر مارب توانستند دهها تن از نیروهای ائتلاف و عناصر تروریستی را کشته و زخمی کنند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند.

به گزارش مشرق، در لیست کشته شدگان نام صالح الرمادی از فرماندهان ائتلاف، سیاف الصنعانی جانشین اطلاعات داعش، سرهنگ عبدالغنی سلمان و سرهنگ زید العرشی از فرماندهان تیپ ۱۱۷ ائتلاف و عبدالرحمن الضبیبی، حسین الشریحی، محمد الجرادی و... دیده می شود.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.