رشد ۳۰۰ درصدی بودجه بودجه ایمنی تهران در برابر سیلاب

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت:بودجه ایمنی شهر تهران در برابر سیلاب افزایش یافته و تقریبا بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری صبح امروز خود اظهار کرد : از ابتدای دوره تا کنون ۱۱ مورد احداث و بازسازی و ۲۱ مورود مقابله با سیلاب در تهران به پایان رسید.

وی ادامه داد: ۴۶ مورد عملیات احداث و عمرانی در معاونت عمرانی وجود دارد و ۲۱ مورد پروژه ایمنی ساختمان در دستور کار است.

صبوری دیلمی بابیان اینکه در ۴ سال اخیر بارندگی‌های شدید در تهران وجود داشت گفت: خوشبختانه خسارت‌های ناشی از سیل در این ۴ سال وجود نداشت. علی رغم اینکه بارش‌های شدیدی وجود داشت، اما مشکلی پیش نیامد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: بودجه ایمنی شهر تهران در برابر سیلاب افزایش یافته و بودجه در این حوزه تقریبا بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس طرح جامعه تهران ۵۶۰ کیلومتر بزرگراه باید در تهران ساخته شود و اکثر بزرگراه‌های تهران به پایان رسیده است و به اندازه این بزرگراه راه، باید ۷۰۰ کیلومتر مسیر برای مقابله با سیلاب می‌ساختیم که حدود ۱۰۰ کیلومتر آن باقی مانده است و توانستم در برنامه ۵ ساله تهران پیش برویم.

صبوری دیلمی با اشاره به پیاده راهها گفت: پرداختن به اینکه همه مردم باید از تهران استفاده کنند در دستور کار است و در سال گذشته ۱۴۰۰ کیلومتر از مسیر‌های اصلی تهران برای پیاده راه طراحی شده است و امروز بیش از ۳۵۰ کیلومتر از این مسیر درحال اتمام است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اظهار کرد: اگر با همین سرعت پیش رویم، می‌توانیم به قسمت‌های اعظم تهران با پیاده راه دست یابیم و شهر به شهری انسان محور تبدیل خواهد شد.

وی بیان کرد: امروز شاهد ابرپروژه‌های مخصوص هستیم و پروژه باغ راه حضرت فاطمه از جمله این پروژه‌ها است و درهیچ یک از شهر‌های دنیا چنین فضایی وجود ندارد.

صبوری دیلمی درباره پل سبز گفت: بعد از برداشته شدن پل گیشا جمع بندی ما بر این شد تا پلی جدید طراحی شود و در چند روز آینده عملیات اجرایی این پل آغاز می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره فضای پیاده راهها برای ایجاد خطوط دوچرخه بیان کرد: نزدیک به ۸۰ سال است که در تهران ساخت و ساز‌ها سبب شده تا مسیر پیاده روی درستی در این شهر وجود نداشته باشد، اما بیش از ۳۵۰کیلومتر مسیر کار شده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی که با راهور انجام شد، از هر طرف نزدیک به سه متر به پیاده راه اضافه شد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار