طغیان فاضلاب؛ معضل دیرینه بازار خرمشهر

چند روزی است که بازار خرمشهر درگیر مشکلات فاضلاب شده و شهروندان و بازاریان را برای عبور و مرور دچار مشکل کرده است‌.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،شهرستان خرمشهر در یکی از شهرهای منطقه جنوب غربی در انتهایی ترین نقطه استان خوزستان است که به جهت واقع شدن در مجاورت دریای خلیج فارس و کشور عراق از اهمیت استراتژیک اقتصادی،تجاری و سیاسی ویژه ای برخوردار است‌.‌این شهر بین دو رودخانه کارون و اروند قرار گرفته است.

قدمت بازار روز خرمشهر

خرمشهر پس از تحمل ۸ سال جنگ تحمیلی،یک بازار جدید در خود جای داد‌ نام این بازار را بازار روز گذاشتند،به گفته قدیمی های شهر،در ابتدای فعالیت این بازار فروشندگان روی تلی از خاک می نشستند و به فروش اقلام ضروری مردم، روزگار خود را می گذراندند و بعد از مدتی که اوضاع شهر مناسب تر شد بازار هم رنگ و روی آسفالت را به خود دید.حالا دیگر خبری از تپه های خاک نیست که با هر رفت و آمدی خاک بنشید روی جنس های کسبه خرمشهری.

اما اکنون پس از سپری ۳۵ سال از عمر این بازار، مشکلاتی در آن رخنه کرده اند که هر ازگاهی این مشکلات زخم گونه بر تن بازار خرمشهر ، سر باز می کنند و اهالی شهر را غمگین از وضع موجود می کنند.

بالازدگی های مدام فاضلاب در بازار روز

مشکل فاضلاب،معضلی چندین ساله است که هرچندوقت یک بار، درست مانند این روزها روی خوشی از خود به شهروندان نشان نمی دهد و بالازدگی فاضلاب در بازار،مردم را مجبور می کند تا یا پا در فاضلاب بگذراند و ابتلا به انواع بیماری را سهم خود کنند و یا پا روی چوب های پل مانند شکسته بگذارند و هر لحظه احتمال افتادن کودکان و افراد مسن را بدهند.

طغیان فاضلاب،معضل دیرینه بازار خرمشهر

علیرغم تماس های مکرر با مدیرآبفای خرمشهر وی پاسخگوی ما نبود اما مدیر روابط عمومی آبفای این  شهرستان در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: مشکل ،مربوط به گرفتگی مسیر فاضلاب هاست که در اسرع وقت نیروها به محل اعزام و مشکل بالازدگی فاضلاب را حل خواهند کرد.

نیما رحیم پور مدیر روابط عمومی شهرستان خرمشهر گفت: در زمستان گذشته اصلاحاتی انجام و یک خط جدید فاضلاب در آن محدوده قرار داده شد و از زمستان گذشته تاکنون در آن نقطه هیچ گونه مشکلی از نظر فاضلاب بوجود نیامده است.

این ها در حالی است که بازاریان ادعای دیگری داشتند، به بازار سری زدیم و هم صحبت کسبه و مردم شدیم.

یکی از بازاریان از بارها مراجعه به آبفا و تحویل شکایت نامه به همراه همکارانش و اعتراض از وضع فاضلاب در بازار گفت که هیچ یک کاری از پیش نبرده بود.

طغیان فاضلاب،معضل دیرینه بازار خرمشهر

کسبه دیگری گفت: بوی فاضلاب آزارمان می دهد اما برای کسب روزی حلال برای همسر و فرزندانمان ناچاریم که بمانیم و با این وضعیت کسب و کارمان را ادامه دهیم.

مرد سالخورده ای از آنجا می گذشت که به گفت و گو دعوتش کردیم، سخنان این سالخورده متاثرم کرد ،او می گفت: پس از ۸ سال جنگ ،این نتیجه آن همه آوارگی ماست؟ این پل های چوبی استحکام کافی را ندارند و اگر هم سن و سال های من از روی آن بی افتند چه کسی پاسخگو است؟

خانم جوانی که از منظر دیگری به ماجرا نگاه می کرد و گفت: با به راه افتادن فاضلاب، بازار محل تجمع حشرات و مگس ها شده است و من نگران انتقال بیماری از طریق آن ها به روی مواد غذایی هستم که از اینجا خریداری می کنم که ممکن است من و خانواده ام را درگیر کند.

طغیان فاضلاب،معضل دیرینه بازار خرمشهر

اکنون پس از گذشت نزدیک به ۱۰ روز از آخرین وعده انجام نشده آبفای خرمشهر،اینکه چرا پس از گذشت سال ها هنوز اقدام اساسی و جدی برای معضل بالازدگی فاضلاب بازار روز خرمشهر صورت نگرفته و همچنین دلیل هم رای نبودن مسئولین مربوطه با مردم و کسبه درباره  واقعیت وضع کنونی این بازار، اندکی جای تامل دارد.

گزارش از لیلا احمدی

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۲۲:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام خوبید ممنون از پیگیرتون من خودم اهل خرمشهر مدام با این وضع برخورد کردم بوی بد و اب فراوان تو خود بازار روز خرمشهر هست علاوه بر این حتی زباله فراوانه بخدا نه شهردار و نه کسه دیگه اصلا رسیدگی نمیکنن انگار نه انگار کسی شکایتی میکنه یا حرفی زده باشه اصلا پیگیری نمیکنن ممنون میشم اگه بازهم پیگیر باشید تا حقیقت روشن بشه