آخرین مهلت برای ثبت نام مسکن ملی اعلام شد/ متقاضیان تنها یک روز مهلت دارند

ساعت ۲۴ فردا (۲۶ خرداد ماه) آخرین مهلت برای ثبت نام پنجمین مرحله از طرح مسکن ملی است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نیمه شب فردا شب پنجمین مرحله از ثبت نام مسکن ملی به اتمام می‌رسد؛ در این دوره از ثبت نام مسکن ملی ۲۴۵ شهر برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.

در این مرحله از ثبت نام شهر‌های استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی فاقد ظرفیت برای ثبت نام هستند.

براساس این گزارش حسب ماده یک آئین نامه اجرائی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت نام باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن و متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

موارد حائز اهمیت جهت ثبت نام مرحله پنجم:

متقاضیان ساکن در کلان شهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهر‌های جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهر‌های نصیرشهر، صفادشت و رباط کریم و قرچک نیز ثبت نام کنند.

همچنین متقاضیان ساکن در شهر‌های بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیر شهر و رباط کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت نام کنند. 

محل تامین زمین متقاضیان ساکن در شهر مینوشهر در استان خوزستان، شهر خرمشهر است. در شهر‌های جدید علاوه بر متقاضیان ساکن در این شهرها، متقاضیان ساکن در سایر شهر‌ها هم می‌توانند ثبت نام کنند.

تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار متقاضی اقدام به ثبت نام کرده‌اند. در این مرحله با تامین زمین، ظرفیت‌های جدیدی  در بسیاری از شهرها اضافه شد. همچنین در برخی شهرها که مراحل قبلی تقاضای پایینی داشتند در مرحله پنجم مجددا به فراخوان گذاشته شدند.

گفتنی است، پنجمین مرحله از ثبت نام طرح مسکن ملی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه مورخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ آغاز شده و در ساعت ۱۲ شب فردا مهلت ثبت نام به اتمام می‌رسد.

پیش از این اعلام شده بود که در شهر تهران ظرفیت برای ثبت نام مسکن ملی وجود ندارد و با توجه به آنکه راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده بود، به دلیل عدم استقبال متقاضیان از ثبت نام  در اطراف شهرهای تهران تعدادی از این ثبت نام کنندگان به شهرهای دیگر انتقال یافتند. اما در این مرحله از ثبت نام مسکن ملی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که  با توجه به درخواست بسیار زیاد از سوی متقاضیان در استان تهران و همچنین شهرهای جدید از جمله پرند هشتگرد و ایوانکی ظرفیت برای ثبت‌نام ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش تاکنون ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور فعالیت اجرای آن‌ها آغاز شده و تا تیرماه، ۳۵ هزار واحد مسکن ملی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ملی ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حکمت
۱۹:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
باچه زبونی بگیم نمیخوایم بزارین این دولت بره دولت بعداگرطرحی داشت ثبت نام کنیم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
پول نداریم وگرنه خیلی دوست داریم ثبت نام کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
با سلام.حرفهای مسئولین این دولت را باور نکنید.بنده خودم تو استان آذربایجان غربی شهرستان ارومیه دوره قبل ثبت نام کردم چند بار پیگیر شدم حتی تو پیج اینستاگرام مدیر کل راه و شهرسازی استان ازش پرسیدم کجا میخواید برامون واحد تحویل بدید یه جایی رو داخل شهر ارومیه عنوان کرد.یه ماشین داشتم که تنها سرمایه ام بود برای اینکه فرصت داشت تموم میشد به قیمت خیلی ارزان تر فروختم تا پول آورده اولیه رو جور کنم و پول رو واریز کردم.بعد از یه مدت که خواستم پیگیری کنم رفتم راه و شهرسازی استان گفتن به جای واحد آپارتمان براتون برای سه نفر یه زمین میدیم خودتون برید بسازید آنم زمینی در یک منطقه خارج از شهر ارومیه.گفتم شما قبلاً گفتید داخل شهر براتون واحد آماده میدیم گفتن الان همینه که هست.بالاجبار بخاطر اینکه معلوم نبود آن زمین‌ها رو کی بدن، با چه کسانی بدن چطور این سه نفر میخوان برای ساخت تفاهم کنند وسط راه یکی بگه من پول ندارم تکلیف بقیه چی میشه رفتم انصراف دادم.چون بخاطر اینکه دولت گفته بود در چند مرحله ازتون پول میگیریم و واحد آماده تحویل میدیم من ماشینم رو که با هزار بدبختی خریده بودم فروختم.الان با همان پول نه میتونم تو این بازار کمتر از ماشین خودم رو بخرم نه واحدی هست که تحویل بگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
چرا فکری برای کسانی که خونه داشتن و مجبور شدن بفروشند نمیشه، من در مسکن مهر خونه گرفتم و در بازار کساد مسکن بالاجبار فروختم، الآنم میگن فرم ج شما قرمزه، باید چه کار کنم؟ این چه عدالتیه؟ وام به نام منه اونی که خونه را از من خریده از دو سر سود کرده هم خونش بیش از ده برابر قیمت گرفته هم میتونه مسکن ملی ثبت نام کنه و من با پولی که بابت خونه گرفتم نهایت بتونم یه پراید مدل پایین بخرم، مسکن ملی هم هیچ، واقعا از شدت عدالت موندم چه کار کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
قیمت یک قلم((فقط یک قلم )) به مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه ی کشور و بیت المال الان در تصرف عدوانی سه برادر هست !!!!!
آخرین اخبار