در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آژانس ها حتی یک ریال هم بلیت را گران تر نمی فروشند/ حقوق مسافران روسیه پیگیری شود

یک مقام مسئول گفت: آژانس‌ها حتی یک ریال هم نمی‌توانند، بلیت هواپیما را گران‌تر بفروشند و متولی اصلی گرانی بلیت ایرلاین‌ها هستند.

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آژانس‌ها هیچ دخالتی در افزایش قیمت بلیت هواپیماها ندارند، گفت: در روزهای اخیر قیمت‌ها در تمامی سایت‌ها به شکل تقریباً هماهنگی بین خود ایرلاین‌ها افزایش یافته است و این خود باعث ایجاد مشکل برای مسافران شده است.

او اظهار کرد: برخی از مسئولان ادعا می‌کنند که آژانس‌ها خود قیمت بلیت را افزایش داده‌اند اما باید اعلام کنم که آژانس‌های مسافرتی این اختیار را ندارند که حتی یک ریال نرخ بلیت را گران‌تر به مسافران بفروشند.


  • بیشتر بخوانید

باز هم پای آژانس‌ها به گرانی بلیت هواپیما باز شد/گرانی ۴۰ درصدی قیمت بلیت اصلاح نشد


رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری با بیان اینکه قیمت‌ بلیت تمامی شقوق حمل و نقلی بر روی سیستم قرار می‌‌گیرد و همین باعث می‌شود که آژانس‌ها نتوانند تغییری در قیمت بلیت‌ها صورت دهند، گفت: پیش از این اعلام شده بود که فروش بلیت به صورت چارتری ممنوع است و مسئولان هم اعلام کرده بودند که به جز مسیرهای اعلام شده هیچ فروشی به صورت چارتری نباید انجام شود اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که بلیت بسیاری از مسیرها به صورت چارتری به مسافران در بسیاری از مسیرها فروخته می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه آژانس‌ها توان افزایش یک ریال هم بر روی قیمت بلیت‌ها ندارند، افزود: هرگونه افزایش قیمت بلیت از سوی ایرلاین‌ها است که مسافران آن‌ها را تهیه می‌کنند.

او با اشاره به اینکه قیمت بلیت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و در حال حاضر ایرلاین‌ها هم با توجه به آزاد سازی نرخ بلیت و افزایش قیمت مصوب در سال گذشته مشکلی در تهیه بلیت‌ها ندارند، افزود: برخی از ایرلاین اعلام می‌کنند که فاصله گذاری اجتماعی و ۶۰ درصدی ظرفیت، خود باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما شده، اما باید اعلام کنیم زمانی که تمامی ظرفیت‌ها تکمیل شده و مشکلی هم در قیمت‌ها وجود ندارد، بنابراین چه بهانه‌ای برای گرانی دوباره دارید.

رفیعی در ادامه به مشکل مسافران روسیه هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود آنکه این ۳۷ مسافر به شکل قانونی بلیت تهیه کرده بودند اما در فرودگاه این کشور با آنها به شکل بسیار بدی برخورد شد و در این بین هم دستگاه‌های مسئول همکاری لازم را برای احقاق حقوق این مسافران انجام نداده‌اند.

او در پایان بیان کرد: در حال حاضر با توجه به آنکه هنوز مشکل این مسافران برطرف نشده و با آنها بسیار بد برخورد شده باید با این مسافران همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار