در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران/ اتوبوس معاینه فنی داشته است

مدیرکل ایمنی سازمان راهداری گفت: اتوبوس واژگون شده حامل خبرنگاران در ارومیه، دارای معاینه فنی معتبر بوده و فرسوده نبوده است.

صالحیان مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اتوبوس حامل خبرنگاران در ارومیه دارای معاینه فنی بوده و به هیچ عنوان فرسوده نبوده است گفت: این اتوبوس از تاریخ ۱۴۰۰.۲.۱۹ اردیبهشت تا ۱۴۰۰.۵.۱۹ دارای برگه معاینه فنی بوده است بنابراین از نظر فنی هیچ مشکلی نداشته است.

او ادامه داد:  این اتوبوس آخرین بار در تاریخ دوم اردیبهشت ماه امسال در سیستم حمل و نقل جاده‌ای طی طریق کرده‌ است.  

مدیرکل ایمنی سازمان راهداری تاکید کرد: این اتوبوس از تاریخ ١۴٠٠.٢.٢ در سامانه سیستم حمل و نقل جاده‌ای فعال نبوده به این معنا که این خودرو فاقد صورت وضعیت بوده است.

صالحیان افزود: راننده ۴٠ ساله آشنا به مسیر بوده و تحت پوشش هیچ کدام از شرکت‌های حمل ونقلی نبوده و به صورت فردی فعالیت می‌کرده است.

او بیان کرد: این اتوبوس دارای کارت هوشمند فعال بوده و پیش از این در شرکت حمل ونقلی اطمینان نقده فعالیت می‌کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تصادف به دلیل عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه رخ داده است افزود: متاسفانه اتوبوس با سرعت غیرمجاز در سرازیری در حال حرکت بوده و راننده نتوانسته آن را کنترل کند.  

صالحیان در پاسخ به این سوال که چرا اتوبوس صورت وضعیت ندارد و چرا جلوی تردد آن گرفته نشده گفت: این اتوبوس تحت پوشش شرکت‌های حمل و نقل نبوده و اگر اتوبوسی که تحت پوشش شرکت‌های حمل و نقل باشد تردد آن با مسافر تابع شرایط استاندارد باید باشد، اما این اتوبوس صورت وضعیت نداشته و پلیس باید در جاده‌ها این اتوبوس‌ها را شناسایی و جلوی تردد آن‌ها را بگیرد.

او یادآور شد: پلیس باید این اتوبوس را که صورت وضعیت ندارد را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کرد و مسافران با اتوبوس دیگری به مسیر خود ادامه می‌دادند.

صالحیان با بیان اینکه اتوبوس دارای بیمه شخص ثالث بوده است افزود: راننده در این حادثه فوت نشده و ما بعد از اطمینان از وضعیت جسمانی به طور قاطع با وی برخورد خواهیم داشت.

او تاکید کرد: به طور قطع راننده مقصر ۱۰۰ درصدی در این حادثه بوده وبه دلیل عدم کنترل وسلیه نقلیه منجر به وقوع این حادثه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۴۲ ۰۳ تير ۱۴۰۰
روح جان باختگان این حادثه غیر قابل جبران شاد باد . رحم الله من یقرا الفاتح مع اخلاص و صلوات . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار