خراسان جنوبی در معرض دلتای هندی / شهرستان‌های جنوبی و شرقی وارد خیز پنجم کرونا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:با توجه به اینکه احتمال آلودگی استان خراسان جنوبی به دلتای هندی وجود دارد، شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان وارد خیز پنجم کرونا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به اینکه موارد کرونا مثبت در شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان به تدریج در حال افزایش است، وضعیت کرونایی شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و درمیان تغییر پیدا کرده است.

او افزود: بر اساس بروز‌ترین جدول رنگ بندی کرونایی، شهرستان نهبندان از وضعیت نارنجی به قرمز و شهرستان سربیشه و درمیان از وضعیت زرد به نارنجی تغییر رنگ داده است.

مهدی زاده با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان نهبندان اظهار کرد: از امروز محدودیت‌هایی مانند تعطیلی گروه‌های شغلی دو، سه، چهار، منع ورود پلاک‌های غیر بومی و خروج پلاک‌های بومی از این شهرستان و منع تردد شبانه با هدف کاهش موارد ابتلا به کرونا اعمال می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال آلودگی خراسان جنوبی به دلتای هندی وجود دارد، شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان وارد خیز پنجم کرونا شده است.

او با اشاره به اینکه یکی از علائم دلتای هندی آبریزش بینی است ادامه داد: علائم کرونای هندی با کرونا‌های قبلی تفاوت چندانی ندارد، علائم گوارشی و سردرد از شایع‌ترین نشانه‌های این کرونای جدید می‌باشد.

مهدی زاده بیان کرد: محدودیت‌های کرونایی با توجه به وضعیت استان و شهرستان‌ها اعمال می‌شود و بنابراین تصمیمات مربوط به اعمال محدودیت‌های جدید در جلسه بعدی ستاد کرونا گرفته می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.