گزارش معاملات بورس در ۱۶ تیر؛

رشد ۸۳۵ واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۸۳۵ هزار واحدی، روی پله یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه شاخص کل بورس با رشد ۸۳۱ واحدی روی پله یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فارس» و «وغدیر» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «ولکار»، «برکت» و «فملی» سه نماد پر تراکنش بودند.


بیشتر بخوانید

  • واریز باقیمانده سود سهام عدالت از دیشب شروع شده و تا فردا تکمیل می شود

رشد ۹۶۰ هزار واحدی شاخص معاملات

شاخص هم وزن نیز با رشد ۹۶۰ واحدی روی پله ۳۹۲ هزار و ۵۸۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ میلیارد و ۶۶۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان رسید.

 

رشد ۲۶ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۲۶ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۳۶۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، و غدیر و رمپنا به ترتیب با ۱۳۱۸.۰۳، ۱۰۱۰.۳۴ و ۶۳۲.۷۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد فولاد، فخوز و شتران با ۱۷۱۹.۳۶، ۷۹۰.۹۲، ۶۳۱.۴۶ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نمادهای غصینو، مارون و شراز به ترتیب با ۱۵.۳۵، ۸.۴۷ و ۷.۴۱ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل فرابورس ایران داشتند. همچنین نماد‌های ذوب، شگویا و هرمز به ترتیب با ۱۰.۲۱، ۱۰.۱۳ و ۹.۱۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۵۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه شیمیایی، خودرو و مواد دارویی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت دربورس

سهام شرکت‌های بنیرو، کلوند و ولکار بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غاذر، ساریبل و ولصنم بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های بمپنا، شصدف وحسپر بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های بساما، کلر واعتلا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های رمپنا، کاما و سپاس بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های غدام، سنیر و ثنوسا در بورس تهران داشتند.


برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

همچنین نماد‌های اعتماد، وسپهرو اراد ۵۰ بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های سیناد، ثالوند، سدبیر بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، کمند، کمند ۲ بیشترین حجم معامله و نماد‌های کمند، برکت و فملی بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین نماد‌های کرمان، ذوب و ثعمرا بیشترین حجم معامله اراد ۸۳۴، افاد ۱۴ و اراد ۴۰۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: شاخص کل ، شاخص هم وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار