نماینده مردم سراوان در مجلس:

واکسیناسیون عمومی بدون شرط سنی در سیستان و بلوچستان ضروری است

فاضلی گفت: نیاز است که واکسیناسیون عمومی و گسترده بدون در نظر گرفتن شرایط سنی در سیستان و بلوچستان انجام شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان در مجلس با اشاره به اینکه پیک پنجم بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به اوج خود رسید، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان جز استان‌های محروم کشور به شمار می‌رود و سراوان نیز به دلیل محدودیت‌های ترددی، نداشتن آب شرب و مرزی بودن این شهرستان محرومیتی در دل محرومیت است و کمتر وزیری از این حوزه بازدید به عمل می‌آورد، اما خوشبختانه حضور وزیر بهداشت و تیم همراه باعث شد مسائل و مشکلات مردم این منطقه از نزدیک لمس شود و در صدد رفع این کمبود‌ها برآیند.

نماینده مردم سراوان اضافه کرد: در این بازدید از وزیر بهداشت خواسته شد که کمبود‌های بیمارستان جدید ایران مهر از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی برطرف شود و خانه‌های بهداشت در این منطقه راه اندازی شود. امیدوار هستیم که در دولت آینده نیز این موارد به صورت عملی اجرایی شود زیرا جزو نیاز‌های اساسی این شهرستان به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت‌ها و شرایط کنونی کشور، عملکرد وزارت بهداشت در کنترل بیماری کووید۱۹ و واکسیناسیون عمومی قابل تقدیر است، افزود: استان سیستان و بلوچستان به دلیل محرومیت‌های زیادی که دارد نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان است زیرا جامعه این استان به دلیل محرومیت یک جامعه آسیب پذیر بوده و نیاز است که واکسیناسیون عمومی و گسترده بدون در نظر گرفتن شرایط سنی صورت پذیرد.

فاضلی تاکید کرد: بهترین راه حل برای خروج از این پیک کرونا در استان سیستان و بلوچستان، واکسیناسیون عمومی بدون در نظر گرفتن شرایط سنی و در حداقل زمان ممکن است.

او بیان کرد: تا زمانیکه سایر بخش‌ها از جمله راه، آب شرب و اشتغال تامین نشوند، سلامتی هم به نوعی با مشکلات متعددی روبرو خواهد بود، بنابراین برای تامین سلامتی عموم جامعه باید تمام معضلات و مشکلات حل شود تا سلامتی اپیدمی گردد و با توجه به این مهم، خوشبختانه بهداشت و درمان در این استان رشد خوبی نسبت به سایر بخش‌ها داشته است.

او در پایان گفت: امیدواریم با توجه به آنچه که نیاز جامعه است، حداقل‌های این استان تا حدودی تامین شود و دولت جدید بتواند تلاش‌های دولت یازدهم را با عزم راسخ ادامه دهد و به این موارد جامه عمل بپوشاند.

واکسیناسیون عمومی بدون شرایط سنی در سیستان و بلوچستان ضروری است

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار