در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بارش پراکنده باران در مناطق شمالی و غربی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: طی سه روزه آینده در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه براساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی طی سه روزه آینده در برخی از مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود گفت: امشب شرایط مشابه برای برخی نقاط استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

رفیعی بیان کرد: در روز چهارشنبه سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و تا جمعه برای شمال غرب، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: شدت بارش طی این مدت در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی است.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه از چهارشنبه تا آخر هفته با نفوذ جریانات خنک شمالی، مناطق شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما خواهند داشت و در سایر مناطق کشور ۴ تا ۶ درجه از گرمای هوا کاسته خواهد شد گفت: از امشب تا اواخر هفته، در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید پدیده غالب است که در پاره‌ای از مناطق به ویژه شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان سبب خیزش گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

رفیعی بیان کرد: از اواخر وقت سه‌شنبه تا آخر هفته دریای خزر و طی پنج روز آینده نیز مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است.

او گفت:  آسمان تهران فردا صاف، در بعدازظهر قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۹ و ۲۸ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
الهی آمین
آخرین اخبار