در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش ۵ تا ۸ درجه ای دما در نیمه شمالی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: از فردا تا آخر هفته در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور، افزایش دما حدود ۵ تا ۸ درجه پیش بینی می شود.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه طی امشب و فردا در برخی نقاط استان‌های آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل ،زنجان، کردستان، قزوین، البرز، قم، تهران، شمال سمنان، همدان، مرکزی ، گیلان، مازندران ،غرب گلستان، غرب اصفهان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق و وزش باد خواهیم داشت گفت: در استان‌های جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، غرب یزد و شرق کهگیلویه وبویراحمد رگبار باران و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: در روز چهارشنبه این وضعیت در مازندران و گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی، غرب استان‌های فارس و یزد ، جنوب کرمان و برخی نقاط هرمزگان پیش بینی می‌شود.

رفیعی بیان کرد: پنجشنبه و جمعه برای شمال غرب و ارتفاعات البرز، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات کرمان، شرق فارس، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: در ۵ روز آینده در برخی نقاط شرق و شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور به ویژه منطقه زابل، خراسان جنوبی ،جنوب سمنان ،جنوب تهران، قم، اصفهان و مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

رفیعی گفت: به تدریج از سه‌شنبه تا آخر هفته در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور افزایش دما حدود ۵ تا ۸ درجه را شاهد خواهیم بود. شرق دریای عمان این هفته مواج است.

او درباره آب وهوای تهران گفت: فردا آسمان تهران نیمه ابری و  در بعد از ظهر ابری است که گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. بیشترین دمای پایتخت به  ۳۳ درجه و کمترین آن به ۲۳ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
شب های قم خیلی خنک شده. دمای قم هنگام سحر به22درجه رسیده و این موقع برای ورزش در محیط بیرون بسیار عالیه.
قم چون در دشتی نیمه خشک قرار داره شب هاش بسیار خنکه و زمستان دمای کمینه صبح حتی به10- نیز میرسه.
Iran (Islamic Republic of)
اقلیم شناس
۱۰:۴۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
بله.شهرهای بیابانی و نیمه بیابانی معمولا روزهایی بادمای بالا و شب هایی با دمایی پایین دارند.
برای مثال شهری نیمه بیابانی مثل کاشان دمای روزش درتابستان به45 و شبش به20میرسه که این اختلاف دمای25درجه ای رو نشون میده.
یا کویر مرکزی ایران در سمنان که دمای روزش به48وشبش به17درجه میرسه که حاکی از اختلاف دمای بالای30درجه است.
زمستان ها هم بیابان ها و مناطق نیمه صحرایی دارای روزهای معتدل و شب هایی بسیارسرد هستند. بطوریکه برای مثال دمای ماکزیمم صحرای مسیله به20و دمای کمینه به8- تا10- میرسه.
آخرین اخبار