مدیرعامل شهرک صنعتی شمس‌آباد خبر داد

ایجاد 240 هکتار فضای سبز در شهرک صنعتی شمس‌آباد

مدیرعامل شهرک صنعتی شمس‌آباد با بیان اینکه این شهرک به دنبال تبدیل شدن به شهرک سبز است، گفت: بیش از 240 هکتار فضای سبز در شهرک صنعتی شمس‌آباد احداث شده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به‌نقل از روابط‌عمومی شهرک صنعتی شمس‌آباد، مرتضی شیخ در همایش محیط زیست که در سالن اجتماعات این شهرک برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 240 هکتار از وسعت این شهرک شامل 160 هکتار در محوطه شهرک و 80 هکتار در داخل واحدها به فضای سبز اختصاص داده شده است.
مدیرعامل شهرک صنعتی شمس‌آباد افزود: شهرک صنعتی شمش آباد واقع در جنوب استان تهران با بیش از دو هزار و 890 هکتار وسعت یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی در خاورمیانه است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات خدماتی اعم از آب و فاضلاب، مخابرات و برق و سایر تسهیلات، تا کنون حدود دو هزار قرارداد برای واگذاری زمین به متقاضیان واحدهای صنعتی در فازهای 1 و 2 منعقد شده و در حال حاضر یک هزار و 200 واحد صنعتی در این منطقه اقتصادی فعال است.
شیخ با بیان اینکه فاز دو این شهرک در حال توسعه و پیشرفت بوده و برخی از واحدها برای احداث بنا و راه‌اندازی اقدام کرده‌اند، در ارتباط با تصفیه خانه و پساب این فاز و کارهای زیر بنایی در زمینه مسایل زیست محیطی عنوان کرد: در این زمینه با اداره محیط زیست شهرستان ری برای رفع برخی آلاینده‌های موجود طبق استاندارها در حال همکاری هستیم.
مدیرعامل شهرک صنعتی شمس‌آباد در پایان تصریح کرد: مطالعات پیرامون مدیریت پسماند اعم از مایعات، جامدات و گاز که ارتباط مستقیم با محیط زیست و سلامت افرادی که در این مکان‌ها در حال فعالیت هستند دارد، به صورت جدی در حال پیگیری است و در آینده نزدیک این شهرک به دنبال تبدیل شدن به شهرک سبز است.
در این همایش که مسئولان اداره محیط زیست شهرستان ری، امام جمعه، شهردار، بخشدار و رئیس اداره آموزش و پرورش حسن آباد و هیئت امنای شهرک و برخی از مدیران واحدهای صنعتی شهر حضور داشتند، به 10 نفر از مدیران و عواملی که در رفع آلاینده‌ها همکاری داشتند، لوح تقدیر و تندیس محیط زیست اهدا شد.
عملیات اجرایی شهرک صنعتی شمس آباد در سال 1372 با وسعتی حدود دو هزار و 890 هکتار آغاز شد و تاکنون حدود یک هزار و 200 هکتار آن واگذار و در حدود یک هزار و 650 هکتار از آن باقیمانده که از مقدار 900 هکتار آن طرح موجود و 750 هکتار آن در طرح توسعه است.
هم اکنون 18 هزار نفر در این شهرک مشغول به کار هستند و با تکمیل شدن پنج فاز آن تعداد اشتغال‌زایی این شهرک به 50 هزار نفر می‌رسد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.