نتیجه معاملات بورس در ۱۸ مرداد؛

شاخص کل بورس، هم چنان در مدار صعود

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار و ۳۱۵ واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۳۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران امروز (دوشنبه ۱۸ مرداد ماه) در ابتدای معاملات با رشد ۲ هزار و ۶۱۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی قرار گرفت و در نهایت شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار و ۳۱۸ واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۳۳ هزار واحدی قرار گرفت.


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «پارس» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «فولاد»، «شستا» و «پترول» سه نماد پر تراکنش بودند.


بیشتر بخوانید

 شورای رقابت فروش پسماند از طریق بورس کالا را تصویب کرد


شاخص هم وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۹۵۹ واحدی، روی پله ۴۱۲ هزار و ۷۵۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان رسید.

رشد ۶۷ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۱۴۰ واحدی روی پله ۲۰ هزار و ۴۴۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان رسید.


نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، پارس و فارس به ترتیب با ۲۴۰۵.۱۷، ۱۳۵۸.۱۸، ۱۱۴۲.۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد کچاد، کگل و وامید با ۵۱۰.۸۱، ۳۹۸، ۲۸۹.۴۸ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های هرمز، مارون و فرابورس به ترتیب با ۲۲.۹۶، ۱۴.۹ و ۱۳.۸۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد کگهر، کوثرو دی، با ۱۵.۹۶، ۵.۷۴ و ۴.۹۴ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸۶۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه شیمیایی، خودرو و بانک‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های ملت، پارس و وصنا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های سفار، ولغدر و قرن بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های شصدف، حریل و فرابورس بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های ثرود، فولادی و کوثر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های پارس، بارند و حکشتی و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های کدما، غدام و سنیر در بورس تهران داشتند.


برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید را شرکت‌های سمگا، وهامون و سمگا، بیشترین عرضه فروش را نماد‌های ثالوند، کمرجان وکتوکا در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، وسخوز و وسکرمان بیشترین حجم معامله و نماد‌های امین یکم، فولاد و بارند بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


همچنین نماد‌ها دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۳۲۴، اراد ۳۱۴ و اراد ۲۱۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بادروغ بله شاخص مثبت سهام شاخص سازمنفی ماقیدپولمون وزدیم نیازی ب اینکارهانیست