ذیبخش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت‌ جدید بلیت پروازهای اربعین اعلام شد/ مسافران از فردا برای خرید می توانند اقدام کنند

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: بر اساس تصمیم اخیر سازمان هواپیمایی با همکاری شرکت فرودگاه‌ها و انجمن شرکت های هواپیمایی، قیمت بلیت هواپیما برای ایام اربعین تعیین شد.

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مبلغ بلیت اربعین اعلام شد گفت: مسافران از فردا می‌توانند اقدام به خرید بلیت برای بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا ۱۰ مهر ماه اقدام کنند.

او ادامه داد: ستاد اربعین در سازمان هواپیمایی کشور بابت تعیین نرخ بلیت عراق تشکیل شد و این جلسه با حضور مدیران شرکت‌های هواپیمایی، انجمن شرکت‌های هواپیمایی مدیر عامل فرودگاه‌های کشور و مدیر عامل فرودگاه امام خمینی(ره) و نماینده‌ای از سازمان حج و زیارت برگزار شد و نتایج خوبی از این جلسه گرفتیم.

ذیبخش بیان کرد: مقرر شد تمامی شرکت‌های هواپیمایی با مساعدتی که انجمن شرکت‌های هواپیمایی داشتند قیمت نهایی را برای بلیت اربعین لحاظ کنند و افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کردند و از داشتن ویزای خود به صورت قطعی مطمئن هستند، اقدام به خرید بلیت کنند و در صورتی که بلیت تهیه کردند و نتوانند ویزا دریافت کنند، لغو براساس مقررات پرواز‌های خارجی صورت می‌گیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: طبق توافقی که صورت گرفته تمامی قیمت‌های بلیت اربعین از شهر‌های مختلف برای این ۶۰ هزار زائر اربعین نهایی شده و باید ایرلاین‌ها نسبت به ارائه بلیت با این نرخ اقدام کنند.

ذیبخش درباره قیمت بلیت گفت: مسیر‌های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به نجف مبلغ ۵ میلیون تومان ۲ دوطرفه و یک طرفه آن ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مسیر مشهد به فرودگاه نجف دو طرفه ۶ میلیون تومان و یک طرفه ۴ میلیون تومان است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: هرکدام از ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی از این مبلغ مورد توافق سازمان هواپیمای و انجمن شرکت‌های هواپیمایی تخطی و نسبت به گران فروشی اقدام کنند، مسافران می‌توانند از طریق سایت و سامانه شکایت اقدام کنند و سازمان به سرعت به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

او بیان کرد: درخواست ما از مسافران آن است که تحت هیچ شرایطی بلیت را گران‌تر نخرند و باید این موضوع را اعلام کنند که شرکت‌های هواپیمایی خارجی مبلغی که اعلام می کنند خارج از مصوبه ما است و این مبلغ ۵ تا ۶ میلیون تومان تنها توافق بین انجمن شرکت‌های هواپیمایی داخلی برای ۶۰ هزار زائر است.

ذیبخش تاکید کرد: مسافران باید توجه کنند که این مبالغ برای بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه است و از فردا می‌توانند اقدام به خرید این بلیت کنند و در صورت گران فروشی بلیت توسط آژانس های مسافرتی و یا ایرلاین ها به هیچ عنوان خریداری نکنند.

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در پایان تصریح کرد: تمامی مسافران باید هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کنند و باید  تست منفی کرونا با اعتبار 72 ساعت را برای ثبت نام در سامانه سماح را داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل رستمیان
۲۰:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
من امروز ۲۹ شهریور از صبح تا ظهر دنبال بلیت بودم و هیچ جا با نرخ مصوب بلیتی پیدا نکردم چرا هیچ کسی پاسخگو نیست همه میگن همه جا گل و بلبل است ... میشه لطفا یکی از آژانس ها یا سایت هایی که بلیط مصوب می‌فروشند را معرفی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
احسنت برشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
سفر اربعین هم مختص پولدارا شد کسانیکه هزینه بلیط هواپیما ندارن ینی نباید از این فوز عظیم بهره ببرند.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۳:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
ببخشید // پس اون موقع که رفت و برگشت را گفتن 5 میلیون تومن // چی بود ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اربعین فقط واسه پولدارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خوش بحالشون،امسال هم جا موندم،خدایا کمکم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
السلام علیک یا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)
یا حسین سلام ما را از راه دور به پذیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
چرا اجازه نمیدین راه کربلا باز بشه همه میدونند ایران راه رو بسته همون تدبیر غلط درون کشور به مرزها هم رسید عبور و مرور کشور را نتونستید مدیریت کنید چقدر شما غرور دارید چقدر مدعی هستید چقدر شما خودتون رو عقل کل میدونید مگه معجزه محرم ۱۴۰۰ امسال رو ندیدید مگه اعلان نکردند آمار کرونا در محرم صفر بود . مگه اونهمه جمعیت رو ندیدید؟ . راه رو باز کنید الکی هم گردن کشور عراق ندازید لطفا. امام حسین ع خودش برامون دعا کنه آرامش برگرده. با عنایت خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اگه واقعا دوستدار امام حسین و وطن عزیزمان هستند این پولها رو خرج آبادانی کشور و کمک به بی خانمانها کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
چرا تا حرف امور مذهبی پیش میاد میگید این پول ها خرج فقیر و بیچاره ها بشه اما نسبت به این همه عروسی های لاکچری و خرج های گزاف و بیخود مراسم ختم و چهلم و سنگ قبر های گران قیمت و هزاران خرج بی خود هیچ حرفی نمی زنید اتفاقا کسانی که در راه امام حسین پول خرج میکنند در را های دیگر مثل کمک به نیازمندان و غیره همیشه پیش قدم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
دوباره حرفهای چرت مسخره تکراری شروع شد، شما نرو، کسی مجبورت نکرده
Iran (Islamic Republic of)
عاشق
۱۹:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
چرا در مقابل اونایی که پولاشونو در راه سفرهای ترکیه و ارمنستان و ...جهت حیف و میل و بعضا اعمال نادرست خرج می کنند حرفی نمی زنید؟چرا زمان سفر معنوی اربعین و سایر سفرهای زیارتی که میرسه زبون باز می کنید و سخنان بیهوده می زنید؟
درد شما لامذهبی و ولنگاری و ماتریالیستی است که دعا می کنیم شفا بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
تو شش ماه گذشته 400 هزار نفر رفتن ترکیه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اونا پولاشون رو چکار کنن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
این همه دلار هایی که در طول سال مسافران برای خوشگذرانی در ترکیه ، کشورهای عربی و اروپایی و غیره هزینه می کنند را هیچکس نمی‌بینه .(درصورتی که این هزینه ها اصلا با هزینه سفر به عراق قابل مقایسه نیست یعنی تفاوت از زمین تا آسمان است) ولی اسم سفر زیارتی که میاد، یه عده ای یاد فقرا می افتند. کسی که این راه را میره ،مطمئنا به فکر فقرا هم بوده و هست.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۰۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
احسنت بر ناشناس ۱۸.۲۰ خدا خیرت بده حرف دل ما را زدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
احسنت برشما باد
آخرین اخبار