
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی هست که تاکسیهای اینترنتی فعالیت خود را به طور جدی شروع و مسافران زیادی پیدا کردند. اکثر مردم به این باور رسیدند که تاکسیهای اینترنتی هم سریعتر کار آنها را راه میاندازند و هم هزینه کمتری نسبت به تاکسیهای تلفنی دارند.
با این حال مسافرانی که زیاد از این اپلیکیشنها برای رفت و آمدشان استفاده میکنند، مشکلات زیادی را مطرح میکنند و همچنین رانندگان، دغدغه واریز نشدن سهمیه سوخت و نداشتن بیمه تامین اجتماعی را دارند.
حالا شما به عنوان مسافر یا راننده، چه مشکلاتی را برای تاکسیهای اینترنتی مطرح میکنید؟ به ما بگویید تا به بررسی و حل آن ها از طریق اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی بپردازیم.
انتهای پیام/
چن ضعف تو سیستم اسنپ و تپسی وجود دارد اول که همه میگن ،چه ضابطه ای برای افزایش قیمت ها دارن؟
دوم که متاسفانه خیلی ها نمی گن و فراموش شده است :عدم رعایت حجاب اسلامی از سمت بعضی رانندگان خانم و پخش موسیقی حرام در ماشین به درخواست مشتری؟!!!
اما بعضی هر دو انتخاب را نگه می دارن تا هر کدوم زودتررسید سوار همون سرویس بشن و دیگری را لغو می کنن و حتی برای من پیش امده سفر را لغو نکرده اند و نه جواب تماس می دهند و نه لغو و ما مجبوریم اجبارا لغو کنیم . من حداقل هفته ایی ۵ مورد دارم بارها شده رسیدم مبدا و دیدم مسافر سوار سرویس همکار شده و با بالعکس مسافر را سوار کردم دیدم یک سرویس دیگر هم برایش امده کاش یه اقدامی برای جریمه این نوع مسافران یا حداقل گزارش راننده در در مورد نیز به دلایل لغو سفر اضافه شود
کسی تحقیق کرده که کارمزد و کمیسیونشرکت جهانی اوبر چقدر هست که این اسنپ داره 20درصد میگیره؟یعنی سودی که اینا با یه اپلیکیشن دارن میکنن و حاصل زحمات ملت و راننده بیچاره رو میخورن کل شرکت اوبر از آغاز تا حالا نخورده.
دقیقا مثل حکومت سایپا و ایران خودرو به مردم شده
کرایه را نمیتونی اضافه کنی لااقل کارمزد که دست خودتونه
عجب ملت رو به سخره گرفتی جناب اسنپ
از تاکسیرانی میخوام که قانونی وضع کنن ،تا هر راننده فقط بتونه توی یک شرکت تاکسی اینترنتی ثبت نام کنه
عدم وجود این قانون باعث شده هیچ رقابتی برای جذب و نگه داشتن راننده ،توسط شرکتها وحود نداشته باشه و هر طوری که میخوان با زاننده برخورد میکنن،کرایه ها کمو زیاد میکننو ...
دوم بحث نشون دادن اطلاعات سفر به راننده هست
با توجه به این که این شرکتها،کرایه ،مسافت،زمان و ... رو محاسبه میکنن،یه ما زمان بسیار کوتاهی برای قبول کردن سفر میدن،ولی خیلی وقتها کرایه بسیار پایین تر از شرایط سفر هست و بعد از تماس با شرکت میگویند همینی که هست میخواستی قبول نکنی!
اگر نمیتوانند دقیق بررسی کنند،زمان بیشتری بدهند برای اینکه خودمان بررسی کنیم
سوم اینکه به هیچ عنوان هزینه های خودرو را در نظر نمیگیرند برای تعیین کرایه
راننده ها هم چون بعدا باید برای ماشین هزینه کنن،خیلی از سفرها رو قبول میکنن در صورتی که عملا اون سفر هیچ سودی نداره و همه کرایه ،صرف کمیسیون و هزینه های خودرو برای اون سفر میشه
باید شرکتها با توجه به هزینه های امروز کرایه تعیین کنند
با محاسبه چندین ساله من،برای پراید ،به ازای هر کیلومتر ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ هزینه خودرو میشود،چکونه میشود یک سفر ۱۸ کیلومتری ۲۸ هزار تومن کرایه داشته باشد،آخرش فقط دو هزار تومن برای راننده میمونه،اونم سرویس تهرانپارس تا شهرک غرب،خواهشا پیگیری کنید،برای همه اینها سند و مدرک دارم،آماده مصاحبه هم هستم
وقتی مسافر کرایه را پرداخت نمیکنه ما به کجا باید شکایت کنیم ک پاسخگو باشه
نمونه اش ۱۸۸۰ مشهد اصلا پاسخگو نیستن هردفعه میگن به ما مربوط نیست میخواستی بگیری کرایه ی خودتونو ولی برعکس اتمسفر مبلغی بیشتر بایت خدمات اضافه بگیریم پیگیری میکنند و راننده ره بی دلیل مسدود میکنن