باقرجوان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای بازگشت زائران در خصوص تعداد ناوگان زمینی، جای نگرانی نیست

یک مقام مسئول گفت: هیچ کدام از مرزهای زمینی باز نیستند و مردم به امید باز شدن مرزهای زمینی برای رفتن به عراق به مرزها مراجعه نکنند.

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان هیچ کدام از مرز‌های زمینی باز نشده اند، گفت: بسته بودن مرز‌های زمینی به دستور کشور عراق انجام شده و این تصمیمی بوده که کشور عراق گرفته و به ایران مربوط نیست.

او ادامه داد: سازمان راهداری آمادگی کامل برای جابه جایی زائران از مرز زمینی را داشته، اما کشور عراق امسال تصمیم گرفت زائری را از مرز زمینی جا به جا نکند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توضیح داد: به‌هیچ‌عنوان هیچ‌یک از مرز‌های زمینی کشور برای عبور زائران باز نشده و بسته بودن مرز‌های زمینی تصمیم کشور عراق بوده و حتی طی رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم کشور عراق اجازه باز شدن مرز زمینی را نداده‌است.

او با تاکید بر آنکه برخی از شایعات در فضای مجازی منتشر شده مبنی‌بر آنکه مرز شلمچه و یا مرز مهران برای عبور از زائران باز شده‌ است، گفت: روز گذشته تعدادی از زائران با جمع شدن در پشت فنس‌ها و فشار آوردن بر نیرو‌های عراقی باعث شدند که بخشی از مرز باز شود. این افراد غیر قانونی وارد کشور عراق شدند و در آن سوی مرز با مشکل مواجه می‌شوند.

این مقام مسئول اظهار کرد: ورود این افراد با استفاده از مرز زمینی برای کشور عراق و کنسولگری ایران مشکل ساز خواهد شد، بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان از راه زمینی برای رفتن به کشور عراق اقدام نکنند.

باقر جوان تصریح کرد: روز گذشته من به‌صورت زمینی به مرز مهران آمدم و در طول این مسیر ۸ ایستگاه ایست بازرسی بود و در بخش‌های مختلف مرز‌ها حضور دارند و نیرو‌های انتظامی و نیرو‌های امنیتی در مرز‌ها حضور مستمر دارند و به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهند که مردم از طریق زمینی برای رفتن به مرز‌ها اقدام کنند.

او یادآور شد: همچنان به مردم توصیه می‌کنیم که برای رفتن از مرز زمینی اقدام نکنند و برای برگشت از مرز زمینی هم از قبل برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند تا در زمان برگشت با مشکل مواجه نشوند.

این مقام مسئول بیان کرد: برآورد ما نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ سرویس بوده که ممکن است این عدد افزایش پیدا کند که جای نگرانی نیست؛ چرا که ناوگان تامین شده و بر اساس میزان ورود زائران به کشور تقاضا پاسخ داده می‌شود.

باقرجوان در پایان اظهار کرد: برآورد ما این است که از امشب ورود زائران به کشور آغاز شود و تا روز دوشنبه و سه شنبه که اربعین در کشور عراق است، ادامه پیدا کند و در نهایت روز چهارشنبه آخرین گروه به کشور بازگردانده می‌شوند و اوج ورود زائران به کشور احتمالاً فردا شب و روز سه شنبه خواهد بود.

در انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، مرز زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار